۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
دلیل شلوغی صف نانوایی‌ها چیست؟

بسیاری از فعالان حوزه آرد و نان اذعان می‌کنند که باوجود شرایط مساعد تولید و ذخایر گندم، طولانی بودن صف‌های نانوایی ارتباطی به کمبود آرد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان :چندماهی است که موضوع صف‌های طولانی نانوایی‌ها بیش از گذشته مشهود است که همین امر سبب نارضایتی شهروندان شده است چرا که با اعلام شرایط مساعد تولید و ذخایر گندم و اجرای هوشمندسازی نان در راستای کاهش تخلفات انتظار می‌رود که مشکلی در عرضه نان نداشته باشیم.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از واحدهای نانوایی، نان‌ها را در بسته‌های مختلف انباشت و به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌دهند که همین امر منجر به معطلی و تشکیل صف‌های طولانی شده است.

نظافتی، مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد گفت: در فاز دوم طرح هوشمندسازی کمک هزینه پرداختی دولت به نانوایی‌ها از اردیبهشت سال قبل معادل ۱۵ درصد بود که از ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد و از تیرماه امسال به ۴۰ درصد رسید.

مدیراجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد می‌گوید: سهمیه آرد نانوایان که تا پایان بهمن سال گذشته ثابت بود، اکنون شناور شده است، این امر بدان معناست که هر نانوایی بر مبنای عملکرد ثبت شده بر روی کارتخوان‌های هوشمند، آرد یارانه‌ای دریافت می‌کند.

نظافتی با بیان اینکه قیمت آرد همانند سال قبل است، گفت: هر نانوایی به میزان پخت و فروش نان در دوره قبل به علاوه تا ۱۰ درصد بیشتر هم برای دوره جدید می‌تواند آرد یارانه‌ای دریافت کند، بنابراین نانوایان می‌توانند تولید نان را افزایش دهند. در مقابل اگر یک نانوایی همه آردی را که در دوره قبل دریافت و به نان تبدیل نکند، به همان میزان آرد کمتری دریافت می‌کند.

با وجود اذعان مسئولان مبنی بر ذخایر مطلوب گندم در سیلوها و شرایط مساعد تولید انتظار می‌رود که شورای آرد و نان با اعمال نظارت بیشتر از تخلفات واحدهای نانوایی جلوگیری کند تا شاهد صف‌های طولانی و بی‌کیفیتی نان نباشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها