چگونه ارتباطاتمان را بر پایه مهربانی تنظیم کنیم؟

سه توصیه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو به مدیران
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
چگونه ارتباطاتمان را بر پایه مهربانی تنظیم کنیم؟

فردای اقتصاد: بسیاری از ما دوست داریم با مهربانی و احترام و صمیمیت با افراد ارتباط برقرار کنیم، اما در عمل، انتقال حس صمیمیت و مهربانی آن هم  در شرایطی که ناامید، پر از استرس یا عصبی هستیم، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو می‌گوید سه تمرین می‌تواند در تعاملات روزمره و همچنین مکالمات بزرگ و دشوار در این زمینه به مدیران کمک کند.

نخست، واکنش توام با مهربانی. این به این معنی است که وقتی یک کارمند خبرهای بدی را برای شما به ارمغان می‌آورد یا تصمیم‌گیری شما را به چالش می‌کشد، لبخند بزنید و صبر و ادب داشته باشید. لبخند شما در چنین موقعیتی نشان می‌دهد که شما آنجا هستید تا گوش دهید، پردازش کنید و مشکل را حل کنید - نه اینکه سرزنش یا اعمال قدرت کنید.

بعد، هر زمان که می‌توانید از افراد قدردانی کنید. شناسایی زحمت‌های کارکنان خود و نشان دادن قدردانی از آنها باعث ایجاد شور و شوق، سخت کوشی، اعتماد و وفاداری آنها می‌شود.

در نهایت، با ارایه آزادی عمل و شفافیت به افراد کمک کنید تا غافلگیر نشوند. زمان گفتگوهایتان را از قبل برنامه‌ریزی و تعیین کنید یا از آنها بپرسید که آیا زمان خوبی برای صحبت با شما هست یا خیر - و پیش نمایشی سریع از آنچه می‌خواهید درباره آن صحبت کنید به آنها ارائه کنید. این حرکات ساده و مهربانانه به طرف مقابل فرصتی برای آماده شدن می‌دهد و با شفافیت نشان می‌دهد که شما علاقه‌مند به گوش دادن به پاسخ آنها هستید.

منبع:HBR

نویسنده: سالی سوسمان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار