خط سود/ فخاس و شپترو؛ چشم سهامداران به رفع گلوگاه‌ها

همراه با عطا محمدیان و مسعود جعفری
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
خط سود/ فخاس و شپترو؛ چشم سهامداران به رفع گلوگاه‌ها

برنامه کامل خط سود ۲۲ آذر ۱۴۰۰؛ فخاس و شپترو؛ چشم سهامداران به رفع گلوگاه‌ها

شرکت‌های تولیدکننده کامودیتی در صورتی که در شرایط ایده‌آل بهره‌برداری و حاکمیت شرکتی قرار داشته باشند، می‌توانند سود اقتصادی بالقوه متناسب با سرمایه‌گذاری انجام‌شده خود را به واقعیت پیوند بزنند. اما تاریخچه مدیریت و وضعیت خطوط تولید در برخی از این شرکت‌ها از شرایط ایده‌آل دور بوده و پتانسیل شرکت‌ها برای کسب حداکثر سود از عملیاتشان را ناممکن می‌سازد.

در این برنامه از خط سود، همراه با عطا محمدیان به بررسی پتروشیمی آبادان (شپترو) به عنوان یکی از 4 شرکت تولیدکننده PVC در کشور پرداختیم. موانع تولید حداکثری در پتروشیمی آبادان را بررسی کردیم و در خصوص محدودیت‌های زنجیره تامین و فرآیندهای تولید در شرکت بحث کردیم. در ادامه، سودآوری پتروشیمی آبادان در سناریوهای مختلف و ارزندگی شرکت در قیمت‌های کنونی مورد بررسی قرار گرفت.

بخش دوم برنامه، به بررسی آخرین پرونده ویژه از گزارش هفتگی کیان در خصوص فولاد خراسان (فخاس) گذشت. در این بخش مسعود جعفری از آخرین تحولات و تصمیمات مدیریتی برای پیشبرد پروژه‌های فولاد خراسان گفت و نقش سهامداران در روند کند توسعه شرکت را مورد نقد و بررسی قرار داد. موضوع محدودیت گاز برای واحدهای فولادی نیز از مهم‌ترین نکاتی بود که کارشناس برنامه به آن پرداخت و ریسک کاهش تولید فولاد خراسان به دلیل محدودیت انرژی را ارزیابی کرد. در انتها، سودآوری شرکت پس از بهره‌برداری از پروژه‌ها و ارزندگی فخاس در قیمت‌های فعلی، بیان شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار