چهار عادت مردمان شاد

توصیه‌های یک روانشناس برای خوشحالی بیشتر
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
چهار عادت مردمان شاد

توصیه‌های یک روانشناس برای خوشحالی بیشتر

فردای اقتصاد: چه چیزی باعث خوشحالی شما می‌شود؟

مطالعات نشان داده است که افراد شاد تمایل به داشتن روابط قوی دارند و از سلامت جسمانی خوب برخوردارند و به طور منظم به جوامعی که در آن زندگی می‌کنند، کمک می‌کنند.

لوری دوث‌ویت-والش، مدرس ارشد رشته روانشناسی دانشگاه مرکزی لنکشایر طی هفت سال گذشته برخی عوامل موثر بر شادی و سلامت روان افراد را مورد بررسی قرار داده تا ببیند چگونه می‌توان در این زمینه به بهترین شکل به دیگران کمک کرد.

او می‌گوید: واقعیت این است مواقعی وجود خواهد داشت که ما موفق می‌شویم درگیر عاداتی شویم که منجر به شادی می‌شود و احساس مثبتی را تجربه کنیم. سپس مواقعی پیش می‌آید که زندگی یک توپ برگشتی پرتاب می‌کند و شادی ما تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اما خبر خوب این است که همه ما می‌توانیم سطح شادی خود را با تمرین روزانه بهبود بخشیم.

او چهار توصیه برای ارتقای سطح شادی دارد:

۱.  بدن خود را حرکت دهید

بدن ما نیاز به حرکت منظم در طول روز دارد. نشستن طولانی مدت بدن و ذهن را خوشحال نمی‌کند. حداقل هر روز یک ساعت پیاده‌روی تند کنید. همچنین ورزش‌هایی همچون شنا و یوگا هم توصیه می‌شود.

فعالیت بدنی و ورزش منظم در فهرست خوشبختی قرار دارند زیرا مطالعات به طور مداوم ارتباط بین فعال بودن بدنی و افزایش سلامت ذهنی را نشان می‌دهند.

۲. روابط با دیگران را در اولویت قرار دهید

جدیدترین تحقیقات در زمینه شادی نشان می‌دهد که ارتباطات اجتماعی ما از نظر سلامت عمومی و رضایت از زندگی برای ما مهم هستند. در واقع، وقت گذاشتن برای صحبت کردن، گوش دادن، به اشتراک گذاری و تفریح با دوستان و خانواده عادتی است که باید سعی کنیم آن را در اولویت قرار دهیم.

اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که ما معمولاً زمانی که احساس ناراحتی می‌کنیم بیشتر با دوستان و خانواده ارتباط برقرار می‌کنیم و زمانی که خوشحال هستیم کمتر. این ممکن است به این دلیل باشد که ما به طور طبیعی وقتی ناراحتیم به دنبال حس راحتی و حمایت هستیم تا احساس شادی بیشتری داشته باشیم و زمانی که شادی ما پایدار است، فعالیت‌های دیگری را دنبال می‌کنیم.

۳.  شکرگزاری را تمرین کنید

نگرش ما به زندگی و نحوه ارزیابی ما نیز نقش مهمی در سطح شادی ما دارد. مطالعات نشان داده‌اند که داشتن ذهنیت خوش‌بینانه‌تر و تمرین حس قدردانی می‌تواند از ما در برابر احساسات منفی محافظت کند و شادی‌مان را افزایش دهد.

تمرین شکرگزاری روزانه، مانند شمردن موهبت‌هایمان یا فهرست کردن چیزهایی که در طول روز به خاطر آنها سپاسگزار هستیم، به ما کمک می‌کند مثبت تر فکر کنیم و احساس شادی بیشتری داشته باشیم. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، به عنوان مثال، یک دفترچه قدردانی روزانه، که می‌تواند دست نویس باشد داشته باشید یا شکرگزاری‌هایتان را در حافظه تلفن خود نگه دارید.

۴. گذراندن وقت با حیوانات خانگی نیز کمک می‌کند

حیوانات خانگی جزئی از روال زندگی خانواده‌های شاد هستند . مطالعات نشان داده‌اند که حیوانات خانگی در خانواده فواید زیادی برای سلامتی و شادی دارند، زیرا نه تنها در شادی کنارتان هستند، بلکه احتمال افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهند و در عین حال به افزایش سطح شادی و عزت نفس ما کمک می‌کنند.

منبع: نیوزویک

نویسنده: لوری دوث‌ویت-والش
مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار