چگونه پس از تجربه زیاد، شغل خود را عوض کنیم؟

توصیه‌های هاروارد بیزنس‌ری‌ویو
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
چگونه پس از تجربه زیاد، شغل خود را عوض کنیم؟

فردای اقتصاد: اگر قصد دارید برای آینده شغلی خود به سمت یک نقش یا صنعت متفاوت حرکت کنید، نشریه معتبر هاروارد بیزنس‌ری‌ویو چند راه برای متمایز کردن خودتان از رقبای جوان‌تر پیشنهاد کرده است:

 با برجسته کردن آن دسته از مهارت‌هایتان شروع کنید که برای تسلط بر آنها نیاز به سال‌ها کار بوده است، مهارت‌های شخصی (مانند قابل اعتماد بودن، وقت‌شناسی و تعهد)، مهارت‌های بین فردی (مانند همکاری و رهبری تیم) و مهارت‌های نرم (مانند استقلال و همسویی با ارزش‌های شرکت) که به دستاوردها و پیشرفت شغلی شما کمک کرده‌اند.

سپس توضیح دهید که چگونه می‌توانید برای شرکت ارزش ایجاد ‌کنید. بین مسئولیت‌های گذشته خود و شغلی که برای آن درخواست می‌کنید، ارتباط برقرار کنید. نشان دادن تطبیق‌پذیری مجموعه مهارت و تجربه شما، به متمایز شدن شما کمک می‌کند. در مرحله بعد، توضیح دهید که چگونه مهارت‌ها و دانش خود را به روش‌های خاص مرتبط با شغل جدید خود افزایش داده‌اید.

 در نهایت، روی شبکه گسترده خود تاکید کنید. شاید شما با افرادی کار کرده‌اید که اکنون مدیران اجرایی، اعضای هیات مدیره یا مدیران هستند. از این روابط برای کسب اطلاعات در مورد مشاغل استفاده کنید و ببینید آیا این ارتباطات می‌تواند شما را به استخدام کنندگان یا مدیران استخدام جدید معرفی کند.

منبع: HBR

نویسنده: مارلو لاینز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار