برنامه کامل بورسان ۲۴ مرداد ماه

فرار بورس از شاخص ۲ میلیونی

با حضور مهدی فریور نائب رئیس هیئت مدیره سبدگردان آسمان و عباس کشوری مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
فرار بورس از شاخص ۲ میلیونی

امروز ۸۱ درصد بازار معادل ۶۱۵ شرکت در محدوده منفی و ۱۹ درصد دیگر بازار هم معادل ۱۴۴ شرکت در بازه مثبت قیمتی به کار خود پایان دادند

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با ۰.۹۴ درصد افت همراه شد و با افزایش فاصله از سطح ۲ میلیونی، در نهایت رقم یک میلیون و ۹۷۸ واحدی را به خود اختصاص داد. معیار هم وزن هم در مسیر کاهشی گام برداشت و ۱.۳۲ درصد افت را تجربه کرد.

در روز جاری ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در آن سوی بازار سرمایه‌گذاران حقیقی ۵۰۳ میلیارد تومان پول از دست دادند. در بازار روز سه‌شنبه صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط رقمی بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان جریان نقد را جذب کردند.

در روزی که سپری شد ۸۱ درصد بازار معادل ۶۱۵ شرکت در محدوده منفی مورد معامله قرار گرفتند، ۱۹ درصد دیگر بازار هم معادل ۱۴۴ شرکت در بازه مثبت قیمتی به کار خود پایان دادند.

ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در بخش نمادهای سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سهامی از رقم ۵۳۸ میلیارد تومانی ۹۹ شرکت حاضر در صف فروش حکایت داشت. در مقابل ۴۲ شرکت دیگر به ارزش ۳۳۱ میلیارد تومان در صف خرید حضور داشتند.

امروز حقیقی‌ها خرید ۷۵ درصدی و فروش ۸۸ درصدی را به ثبت رساندند.

در برنامه امروز بورسان، مهدی فریور نائب رئیس هیئت مدیره سبدگردان آسمان و عباس کشوری مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداختند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • نوید IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    وقتی یه عده ای به اسم کارشناس و تکنیکالیست و سلبریتی و ..... به اتفاق میگن هر بالایی فرصت خروجه اوضاع بهتر از این نمیشه یه سوال میشه از کارشناسان بکنید وقتی که دلار رو صعودی میدونند چرا طلا رو پیشهاد نمیکنند ؟
  • مهدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    با سلام، آقایان طحانی ، بهرامی و دست اندر کاران سایت فردای اقتصاد، اگر صادقانه دنبال شفافیت هستید،یک برنامه هم در خصوص نحوه محاسبه شاخص های بورسی نظیر شاخص کل و هم وزن برگزار نمایید.چون بنظر می رسد در خیلی از روزها کاهش و یا افزایش شاخص ها با درصد کاهش و یا رشد سهام شرکت ها همخوانی ندارد.