آیا باید مشکلتان را با منابع انسانی مطرح کنید؟

پاسخ این سه پرسش تعیین‌کننده است
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
آیا باید مشکلتان را با منابع انسانی مطرح کنید؟

فردای اقتصاد: کار در یک محیط سمی می‌تواند به سرعت احساسات شما را در مورد شغلتان نابود کند – و حتی تصمیم‌گیری برای صحبت در مورد آن می‌تواند کاملاً ترسناک باشد. در چنین وضعیتی زمان مراجعه به بخش منابع انسانی و مطرح کردن مشکل چه زمانی است؟ و چگونه می‌توانید خود را برای گفتگو آماده کنید؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو سه پرسش را مطرح کرده است که باید قبل از ارائه گزارش رسمی مشکلتان به منابع انسانی، از خود بپرسید.

آیا من آنچه که اتفاق افتاده است را مستند کرده‌ام؟ اگر قصد دارید یک حادثه را به منابع انسانی گزارش کنید، به سوابق دقیق نیاز دارید تا به وضوح ادعاهای خود را بیان کنید. موارد زیر را حتماً مستند کنید: آنچه گفته شده یا انجام شده است، تاریخ و زمان حادثه و اینکه آیا شاهدانی بوده‌اند یا خیر.

هدف من چیست؟ قبل از برقراری ارتباط با منابع انسانی، هدف خاصی را تعریف کنید. به عنوان مثال، همکار شما ممکن است به آموزش توسعه حرفه‌ای برای بهبود رفتار خود نیاز داشته باشد. یا، اگر یک مشکل عملکردی مداوم وجود داشته باشد، منابع انسانی ممکن است با مدیر شما برای ایجاد یک برنامه بهبود عملکرد  همکاری کند.

آیا چیزی که من تجربه می‌کنم مخالف قانون است؟ دپارتمان‌های منابع انسانی مسئولیت دارند اطمینان حاصل کنند که شرکت‌ها به قوانین و مقررات استخدامی پایبند هستند. همچنین یک کارفرما موظف است که هرگونه شکایت در مورد آزار و اذیت را بررسی کند. آزار و اذیت می‌تواند شامل تبعیض بر اساس نژاد، جنسیت، ناتوانی جسمی، یا سایر وضعیت‌های اشخاص باشد یا حتی تلافی بخاطر گزارش یک موضوع.

منبع: HBR

نویسنده: اوکتاویا گوردما

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار