۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
نگرانی مدیران بورسی از آینده بازار نفت

قیمت نفت برای ۷ هفته متوالی در مسیر افزایشی قرار داشت. اما از شروع معاملات در هفته جاری قیمت‌ها کاهشی بوده و حدود ۲ دلار کاهش یافته است. به طوریکه امروز قیمت نفت برنت در سطوح کمتر از ۸۵ دلار بر بشکه معامله شد. 

فردای اقتصاد: قیمت نفت برای ۷ هفته متوالی در مسیر افزایشی قرار داشت. اما از شروع معاملات در هفته جاری قیمت‌ها کاهشی بوده و حدود ۲ دلار کاهش یافته است. به طوریکه امروز قیمت نفت برنت در سطوح کمتر از ۸۵ دلار بر بشکه معامله شد. 

▪️نگرانی از وضعیت اقتصادی چین مهمترین عامل کاهش قیمت‌ها در روزهای اخیر بوده است. آمار اقتصادی که از چین منتشر می‌شود، نگرانی از رکود اقتصادی در این کشور را تشدید کرده است. به خصوص اینکه چین این هفته آمار اشتغال بی‌کاری جوانان را منتشر نکرد که نشان از وضعیت بد اشتغال این کشور دارد. از سوی دیگر آمار گمرک نشان می‌داد که مقدار صادرات و واردات چین در ماه گذشته افت چشم‌گیری داشته است. برآورد می‌شد که چین با رشد تقاضای ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت مهمترین عامل افزایش تقاضا در بازار طلای سیاه در سال ۲۰۲۳ باشد و چشم‌انداز تیره اقتصاد این کشور نگرانی شدیدی به بازار نفت تزریق کرده است. 

▪️نگرانی از وضعیت اقتصادی چین در حالی است که برآوردها از اقتصاد آمریکا تغییر کرده و به نظر می‌رسد نرخ بهره در این کشور به پبک خود رسیده باشد. از این رو انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا مسیر رو به بهبودی را طی کند. برآوردها از کاهش موجودی انبارهای نفتی تجاری آمریکا هم نشان از شرایط مطلوب تقاضای این کشور دارد. با این حال نگرانی از اقتصاد چین بیش از هرچیز دیگری بر بازار سایه افکنده است. 

▪️اما مدیران بورسی در بازار مشتقات نفت چه برآوردی از آینده طلای سیاه دارند؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار