درس‌ زندگی از کارآفرینان نوجوان

این تازه‌واردها، جهان پیرامون خود را تغییر دادند
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
درس‌ زندگی از کارآفرینان نوجوان

پیشرفت فناوری راه را برای بسیاری از نوجوانان جهان گشوده است تا بتوانند جهان پیرامون خود را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند. آنها در این راه درسهایی آموخته اند که برای زندگی همه می تواند چون چراغ راه باشد.

از نوجوانانی که در دنیای کسب‌وکار به شهرت جهانی رسیده‌اند از مسیر زندگی دیگران پیروی نکردند و به واسطه نوآوری خود به موفقیت رسیدند خواسته شد تا درس‌های کارآفرینی خود را با دیگران به اشتراک گذارند. برخی از این درس‌ها درس همه زندگی است:

هیلاری ییپ، جوان‌ترین کارآفرین جهان که در 13 سالگی استارت‌آپ مینورمیناس در زمینه آموزش زبان‌های مختلف جهان از طریق تماس تصویری و چت را راه‌اندازی کرد، می‌گوید: «مهم‌ترین کار، برداشتن گام نخست است. وقتی که اهداف شما بیش از حد بزرگ و ترسناک به نظر می‌رسند، فقط خیره نگاه کردن به آن‌ها دردی را دوا نخواهد کرد.»

امبر یانگ 18 ساله خالق اپلیکیشن  SEER Tracker که برای رصد شدت و دفعات حملات صرع مبتلایان به این بیماری ساخته شده است، می‌گوید: «جهان را تحلیل‌گرانه و متفاوت ببینید. از خود نپرسید که چه تکنولوژی‌ای پرطرفدار یا مد شده است. بلکه به این فکر کنید که چه چیزی تا حالا ناشناخته مانده یا انجام نشده است.»

تریشا پرابهو، بنیانگذار 17 ساله اپلیکیشن ReThink  در سن 13 سالگی بخاطر تجربه شخصی خود از آزار و مزاحمت‌های آنلاین تصمیم گرفت در برابر نفرتی که در فضای مجازی گسترش می‌یابد، بایستد. او این اپلیکیشن را طراحی کرد که پیش از پست کردن محتوای آسیب‌زننده و تهاجمی، در لحظه آن را شناسایی می‌کند و از کاربر می‌خواهد در انتشار آن بازبینی کند. تریشا می‌گوید: «اهمیتی ندارد که بتوانید یک مدرک در رشته علوم کامپیوتری اخذ کنید. بلکه مهارت‌های کد نویسی، مهارت‌های تکنولوژیک، مهارت‌های برنامه‌نویسی، این‌ها مهارت‌هایی است که برای هر حوزه‌ای که احتمالا در آینده می‌خواهید در آن مشغول شوید، بسیار بسیار مهم است.»

دی کورتی 16 ساله، بنیانگذار موسسه غیرانتفاعی Novel Girls است که در زمینه خدمت‌رسانی به زنان و دختران سرتاسر جهان از طریق ارسال کتاب فعالیت می‌کند. او می‌گوید: «اگر طرح شما کار نمی‌کند، طرح را عوض کنید، نه هدفتان را. ببینید چگونه می‌توانید خود را با شرایط منطبق کنید و بینش خود را از آن نقطه بهبود ببخشید.»

گیتانجالی رائو 12 ساله، مبدع اختراعی به نام تثیس (Tethys) است. تثیس ابزاری است بر پایه کربن نانوتیوب، که اطلاعات مربوط به کیفیت آب را از طریق بلوتوث ارسال می‌کند. او که از 10 سالگی ذهن‌اش تحت تاثیر معضل آلاینده‌ روی در آب قرار گرفته بود، دستگاه تثیس را اختراع کرد که به واسطه آن در سال 2017 مدال دانشمندان جوان را دریافت کرد و از سوی نشریه فوربس به عنوان کارآفرین نمونه زیر 30 سال و در سال 2020 به عنوان کودک نمونه سال از سوی نشریه تایمز معرفی شد. او می‌گوید: «در مسیر حل مشکلات دائما با شکست‌ها روبرو خواهید شد. آن‌ها را بپذیرید اما در برابر مشکل مورد نظرتان پایداری کنید. دست نکشید و همیشه هدف بزرگترتان که ایجاد تفاوت است را در خاطر داشته باشید.»

هارشواردهانسینه زالا، 15 ساله، تولیدکننده پهپاد است. او پهپادی را به نام EAGLE A7 اختراع کرده است که می‌تواند معادن را شناسایی کند و بدون هیچ ریسک جانی برای انسان‌ها، عملیات انفجار اکتشافی آن‌ها را انجام می‌دهد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرند. او می‌گوید: «افراد زیادی من را مایوس کردند و به من گفتند این کار قابل انجام نیست. پس اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید، ابتدا ماموریت غیرممکن خود را به دست بگیرید چون این برای جهان غیرممکن است اما برای من یا شمایی که می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، ناممکن نیست.»    

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار