۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
پرچمداران جدید اپل رونمایی شدند

اپل چهارشنبه شب در مراسمی پرچمداران موبایل، ساعت و هدفون خود را معرفی کرد محصولاتی که جزییات اغلب آن‌ها طی ماه‌های قبل لو رفته بود.

اپل در رویداد رونمایی از محصولات جدید خود از چهارمدل آیفون ، سه مدل ساعت هوشمند و یک مدل هدفون ایرپاد رونمایی کرد. اپل مشابه سالهای اخیر این محصولات جدید را به صورت یک ویدیو منتشر کرد اما از خبرنگاران رسانه‌ای برای دیدن این محصولات بعد از پخش فیلم دعوت کرده بود.

چهار مدل آیفون ۱۴ عبارتند از:  آیفون ۱۴ ، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس. 

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس 

مهمترین محصول اپل در این رویداد آیفون بود و دو  گوشی ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس پرچمداران جدید اپل هستند. ۱۴ پرو گوشی قدرتمندتر، با پردازنده جدید و سریع و کیفیت دوربین عکاسی بهتری  نسبت به نسخه ۱۳ است. 

آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است ( نسخه مکس به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز است  ) که اپل برای صفحه نمایش آن از یک صفحه نمایش XDR OLED با  شدت روشنایی ۱۲۰۰ نیت و همچنین سیستم صوتی دالبی ویژن استفاده کرده است. 

بر خلاف سال گذشته اپل تراشه جدید خود یعنی A16 Bionic را روی همه مدل‌های آیفون تازه به کار نگرفته و فقط مدل‌های ۱۴ پرو به این پردازنده مجهز هستند. 

اپل حتی در نسخه پرو از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره گرفته اما در نسخه عادی آیفون ۱۴ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده اا  به گفته اپل تا ۴۹ درصد در محیط‌های کم نور بهتر از مدل قبلی عمل می‌کند. 

به گفته اپل با کمک تکنیکی تحت عنوان فوتانیک انجین تصاویر روی این مدل جدید آیفون با کیفیت بهتری پردازش می‌شود. 

یک ویژگی این گوشی جدید اپل Action Mode است که امکان فیلمبرداری با لرزش حداقلی را فراهم می‌کند. اپل می‌گوید این گوشی‌های جدید از سیستم مدیریت حرارت  بهتری بهره می‌برند که به خصوص در هنگام بازی برای کاربر  مناسب است. 

اپل امسال تصمیم گرفته که نسخه‌هایی را که در آمریکا و کانادا به فروش می‌رسند صرفا از سیم‌کارت‌های الکترونیکی استفاده کند و به این ترتیب شاهد آغازی بر پایان سیم کارت‌ها خواهیم بود. این گوشی همچنین از فناوری تشخیص تصادف بهره می‌گیرد. 

با این حال تمامی نسخه‌های آیفون ۱۴ برای بازارهای خارج از آمریکا با شکاف سیم کارت عرضه می‌شوند.

آیفون ۱۴ پرو در ۴ رنگ عرضه خواهد شد که رنگ بنفش را می‌توان رنگ جدید آیفون‌ها قلمداد کرد.

ویژگی اورژانسی و اتصال به ماهواره 

اپل در سری جدید آیفون از حالت جدید اورژانسی با قابلیت اتصال مستقیم به ماهواره رونمایی کرده است. برای ارتباط آیفون با ماهواره نیازمند قرار گرفتن کاربر در هوای آزاد است که ماهواره‌ها قابل اتصال باشند. در چنین شرایطی در کمتر از ۱۵ ثانیه در آسمان صاف گوشی به ماهواره متصل می‌شود. این ویژگی در ماه نوامبر فعلا برای کاربران در آمریکا و کانادا فعال خواهد بود. 

با این حال این ویژگی برای اتصال اینترنت ماهواره‌ای نیست بلکه صرفا برای اتصال اورژانسی و درخواست کمک از این طریق است. 

اما یک ویژگی جالب که در همین زمینه روی آیفون ۱۴ ایجاد شده این است که کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن Find My موقعیت مکانی خود را توسط ماهواره به اشتراک بگذارد. اپل میگوید که این ویژگی برای دو سال برای خریداران آیفون ۱۴ رایگان است. 

قیمت نسخه آیفون چهارده ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۴ مکس ۸۹۹ دلار است که در پنج رنگ عرضه می‌شوند. همچنین آیفون ۱۴ مکس 

آیفون ۱۴ از یک هفته دیگر و آیفون ۱۴ مکس از یک ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. 

اپل در رویداد معرفی محصولات خود از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود - اپل واچ سری ۸ - رونمایی کرد. 

نسخه جدید ساعت هوشمند اپل به صفحه بزرگتر، حاشیه کم‌تر، دو سنسور جدید سنجش حرارت بدن و سنجش سیکل عادت ماهانه مجهز شده است. 

این نسخه جدید همچنین مجهز به سیستم تشخیص تصادف است به طوری که در چند ثانیه بعد از تصادف خودرو به طور خودکار با اورژانس تصادف می‌گیرد. 

در همین زمینه بخوانید: ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو پلاس

اپل واچ SE

اپل همچنین یک نسخه ارزان‌تر و جدید ساعت خود را با عنوان SE در این رویداد رونمایی کرد. قیمت پایه اپل واچ SE بالغ بر ۲۴۹ دلار و نسخه سلولار آن ۲۹۹ دلار است. 

اپل واچ اولترا

اپل همچنین در این رویداد یک نسخه جدید و حرفه‌ای اپل واچ با عنوان اولترا را هم معرفی کرد نسخه‌ای که به گفته اپل ۳۶ ساعت عمر باتری دارد و حتی می‌تواند تا ۶۰ ساعت هم برسد. اپل واچ اولترا در واقع نسخه حرفه‌ای تر اپل واچ است که دارای دیزاین جدید و امکاناتی برای دوام بیشتر در آب و هوای مختلف از جمله در کوهستان یا بیابان است. 

این ساعت اپل به گفته مدیران اپل برای ورزشکاران و دوندگان حرفه‌ای طراحی شده و ودقت GPS بالایی دارد. 

اپل واچ اولترا همچنین می‌تواند در زمان غواصی  عمق آب را هم به کاربر نشان دهد. اپل قیمت اپل واچ اولترا را ۷۹۹ دلار تعیین کرده که تقریبا هم قیمت یک آیفون و ۴۰۰ دلار از اپل واچ سری ۸ گران‌تر است. 

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های اپل واچ‌های جدید 

نسل جدید ایرپاد اپل 

اپل در این رویداد از ایرپاد پرو ۲ نسخه جدید هدفون خود هم رونمایی کرد.

این هدفون اپل از چیپ H2 بهره می‌برد که قابلیت حذف نویز و صدای بهتری را دارد. 

همچنین کاربران می‌توانند با لمس دسته یا ساقه این ایرپاد صدا را کم یا زیاد کنند. اپل همچنین مدعی بهبود عمر باتری در این نسخه از ایرپاد شده است. اپل قیمت ۲۴۹ دلار را برای این هدفون در نظر گرفته که از اول مهر برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار