۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
چگونه با طراحی جلسات، انرژی خود را افزایش دهیم؟

فردای اقتصاد: آیا برنامه جلسات شما انرژی‌تان را تخلیه می‌کند؟ تحقیقات نشان می‌دهد جلسات می‌توانند شما را از استراحت‌های کوچک در طول روز (مانند یک پیاده‌روی کوتاه یا یک مکالمه معمولی) برای بازیابی انرژی‌تان باز دارند. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه درست انجام برنامه‌های روزانه طوری که به نفع شما باشد نه علیه شما را توضیح داده است.

نخست، بر نسبت زمانِ جلسه به زمان کار انفرادی در یک روز خاص تمرکز کنید، نه فقط بر کل ساعات صرف شده در جلسات. تعادل معقول بین جلسات و وظایف فردی امکان استراحت‌های ضروری و تجدید انرژی در طول روز را فراهم می‌کند.

در مرحله بعد، به جای اینکه همه کارهای شدید خود را در یک روز (یا زمانی از روز) جمع کنید، جلسات سنگین را با وظایف آسان‌تر (یا برعکس) همراه کنید.

در نهایت، رویکرد جامع‌تری را برای برنامه روزهای کاری خود اتخاذ کنید. قبل از قرار دادن یک جلسه در تقویم کاری خود، از خودتان بپرسید: این تصمیم برنامه‌ریزی چگونه بر بقیه روزِ کاری من تأثیر می‌گذارد؟ آیا منجر به جلسات یا وظایف پشت سر هم تحت فشار زیاد در یک روز می‌شود؟ چه زمانی می‌توانم این جلسه یا کار را انجام دهم تا توزیع یکنواخت‌تری از جلسات، کارهای فردی و استراحت ایجاد کنم؟

منبع: HBR

نویسنده: چن ژانگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha