۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
مانع اصلی صعود بورس کجاست؟

به گفته عسکر شهبازی، برای ۶ ماه آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی، طرح‌های توسعه، گشایش‌های خاص و... نداریم، ضمن این که عملکرد ماهانه شرکت‌ها نیز سوپرایز خاصی برای بازار ندارد.

فردای اقتصاد:  این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، بازار به لحاظ معاملاتی کم رمق بوده و برای جهش‌های شارپ که تمام گروه‌های بازار را دربر بگیرد نیاز به ارزش معاملاتی بیش از ۱۰ همت در روز است.

روح الله عسکر شهبازی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: در حال حاضر ارزش معاملات خرد (فارغ از صندوق‌ها و معاملات بلوکی) حدود ۴۲۰۰ تا ۴۸۰۰ میلیارد تومان در نوسان است.

وی ادامه داد: به لحاظ عملیاتی گزارش‌های ۶ ماهه خیلی وضعیت مساعدی را حتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ندارند. در صورتی که معادل دلاری فروش‌ شرکت‌ها متناسب با دلار سال گذشته و نرخ‌ فعلی تعدیل شود، در گروه فلزی برخی از نمادهای معاملاتی عملکرد بهتری را به ثبت رسانده‌اند.

در صنعت پتروشیمی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت تجربه شد. در معدنی‌ها تقریبا ۳ شرکت معادل فروش دلاری بهتری داشتند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص‌سازها، صنایعی که از گردش مالی مطلوبی برخوردارند و DPSهای بالایی تقسیم می‌کنند وضعیت مطلوب و محسوسی در حوزه معاملات نسبت به سال گذشته ندارند.

اقدامات سیاست‌گذار، موضوعاتی پیرامون نرخ خوراک و کمبودها نشان می‌دهند که نقطه کنونی بازار نقطه درستی بوده و بازار خیلی زیر قیمت نیست.

عسکر شهبازی تصریح کرد: بازار می‌تواند توام با ورود پول به طور مقطعی روندهای شارپ را (برای ۳ تا ۵ هفته) تجربه کند. در غیر این صورت به لحاظ بنیادی انتظار روند پایدار و رو به رشد تا پایان سال وجود ندارد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره محرک‌های رشد مقطعی گفت: موعد تقسیم سودهای شرکت‌های بزرگ بورسی را می‌توان به عنوان محرک رشد مقطعی در نظر گرفت. احتمالا در چنین شرایطی برای ۲ تا ۳ هفته بازار جذاب خواهد شد.

وی افزود: برای ۶ ماه آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی، طرح‌های توسعه، گشایش‌های خاص و... نداریم، ضمن این که عملکرد ماهانه شرکت‌ها نیز سوپرایز خاصی برای بازار ندارد.

شرکت‌هایی با سهام پرگردش را می‌توان برای یک ماه با رویکرد نوسان‌گیری مورد توجه قرار داد.

در برنامه امروز بورسان روح الله عسکر شهبازی کارشناس ارشد بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار