۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
خبر مهم درباره حل ضمانت وام اشتغال

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی در ارائه وثیقه به بانک‌ها دچار مشکلاتی هستند که تشکیل صندوق تضمین اشتغال توسط مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی در این راستا بود تا کسی برای ارائه «ضمانت» دچار مشکل نشود.

ایسنا: سید مرتضی بختیاری با بیان این‌که بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی کارهای بزرگی انجام داده‌اند و به راستی یاور اشتغال هستند، تصریح کرد: در سال گذشته ۸۶ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مربوط به کمیته امداد جذب شد که در مواردی بانک‌ها به ۱۰۶ درصد از تعهدات خود عمل کردند.

بختیاری با اشاره به صندوق اشتغال کمیته امداد گفت: بعضا متقاضیان در ارائه وثیقه به بانک‌ها دچار مشکلاتی هستند که تشکیل صندوق تضمین اشتغال توسط مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی در این راستا بود تا کسی برای ارائه ضمانت دچار مشکل نشود.

رئیس کمیته امداد خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرد که بیش از ۹۲ درصد تسهیلات خود اشتغالی به هدف رسید و البته پایداری اشتغال هم مهم است.

وی با اشاره به تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان گفت: این رقم کافی نیست و ما درخواست داریم حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان برسد. امسال در پرداخت وام اشتغال تا حدودی عقب هستیم. استدعای من از نظام بانکی این است که در کنار وام ازدواج و فرزندآوری به موضوع تسهیلات اشتغال‌زایی هم توجه کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha