۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
آغاز فعالیت رسمی "یکتاونچرز" به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری یکتانت

"یکتاونچرز" بازوی سرمایه گذاری هلدینگ یکتا نت است که به صورت سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی فعالیت می کند و از این به بعد تمامی امور مربوط به سرمایه‌گذاری این هلدینگ را به عهده می‌گیرد.

به گزارش فردای اقتصاد، مدیرعامل یکتانت در نشست خبری  با اشاره به آغاز فعالیت رسمی "یکتاونچرز" بازوی سرمایه گذاری یکتانت با اشاره به وجود فرصت ها و قابلیت‌های این حوزه در نشست فوق گفت: در جهان ۶۵ درصد بودجه تبلیغاتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ صرف می‌شود اما در ایران این عدد ۱۰ تا ۲۰ درصد است پس باید از این قابلیت‌ها برای رشد این حوزه استفاده کرد. دلیل اصلی این فاصله، کسب‌وکارها هستند که باید فعالیت‌هایشان را برحسب نیاز مخاطب افزایش دهند.

مهدی فروغی تصریح کرد: فعالیت‌هایمان را براساس نیازهای کاربران ارایه می‌کنیم.   این نیازها براساس محصولات یا خدمات و کسب‌وکار است. تا الان ۱۵ کسب‌وکار مثل؛ نجوا، تریبون، جریان و غیره زیر نظر یکتانت فعالیت می‌کنند اما حالا قرار است مدیریت اینها ساختارمند و به شکل متمرکز باشد.

به گفته مدیرعامل یکتانت، اواخر سال ۱۴۰۰ این تیم تصمیم به ایجاد واحد سرمایه‌گذاری گرفت. او گفت به همین دلیل ما واحد سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم و وظیفه این واحد، ساختارمند کردن امور مختلف یکتانت و کمک به‌ هم‌افزایی بین کسب‌وکارها است.

وی خاطرنشان کرد: مزیت یکتانت، سرمایه‌های انسانی، دانش انباشته شده و سرمایه‌گذاری در زمان کوتاه است.  وی ادامه داد: تا کنون بیش از هشتاد هزار کسب‌وکار در یکتانت حضور دارند که از خدمات یکتانت استفاده می‌کنند.

مدیر عامل یکتانت در پاسخ به سوال فردای اقتصاد مبنی نگرش این شرکت نسبت به فناورهای جدید و تکنولوژی های نوظهور با توجه به فاصله جهانی ایران با بنچ مارک های خارجی، گفت: با ارزیابی که که از فضای کسب و کارکشور انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ آموزشی می توان مشتریان بالقوه بازار دیجیتال مارکتینگ را آموزش داد از این رو آکادمی یکتانت را ایجاد و با برگزاری دوره های آموزشی رایگان همانند نمونه های مشابه خارجی توانستیم تا آموزش مشتریان بالقوه را جدی تر پیش ببریم.

وی در مورد  ارتباط یکتانت با نهادهای دولتی در بخش سرمایه‌گذاری و غیره تصریح کرد: یکتانت سرمایه‌گذار دولتی ندارد اما ما با نهادهای دولتی درارتباط هستیم. یکی از نقش‌هایی که در گزارش سال و بخش‌های دیگر داریم این است که داده‌های مختلف و بینش‌ها را با بقیه به اشتراک بگذاریم که هر نهاد و فرد طبق سهم خود از این داده‌ها استفاده کند.

محمدرضا علمی فرد مدیر عامل "یکتاونچرز" نیز در نشست خبری فوق  با اشاره به آغاز فعالیت رسمی "یکتاونچرز" بازوی سرمایه گذاری یکتا نت گفت: تا پیش از این پورتفولیوی هلدینگ یکتا نت شامل ۱۵ کسب و کار بود و حالا قرار است مدیریت این پورتفولیو ساختارمند و به شکل متمرکزی صورت گیرد.

علمی فرد درباره مدل‌های سرمایه‌گذاری "یکتاونچرز"  تصریح کرد: در مجموع واحد سرمایه گذاری هلدینگ یکتانت برای سرمایه گذاری در کسب و کارها وارد حوزه هایی می شود که به نوعی در زنجیره ارزش این هلدینگ قرار می گیرند و سمت و سوی اصلی این حوزه ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب و کارهای بی تو بی، و همچنین رسانه و تولید محتوا می شود.

به گفته وی، ورود "یکتاونچرز" به هرکدام یک از کسب و کارها در قالب سرمایه گذار نیز می تواند به اشکال مختلف و به مقدار سهام متفاوت بنا بر توافقی که با هر کدام از کسب و کارها انجام می شود صورت گیرد و یکتانت محدودیت خاصی برای گرفتن سهم قایل نیست.

مدیر عامل "یکتاونچرز" با اشاره به اهمیت سرعت در سرمایه‌گذاری و ارایه خدمات گفت: ما یکی از سریع‌ترین فرایندهای سرمایه‌گذاری و همچنین زیرساخت و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری را داریم.

به گفته علمی‌فرد، هم اکنون  دسترسی به منابع نقدی و غیرنقدی بیشتر است ضمن اینکه زمان‌بندی و سرعت عمل برای "یکتاونچرز"  خیلی مهم است.

علمی‌فرد ادامه داد: ما می‌خواهیم روی کسب‌وکارهایی که سودده هستند سرمایه‌گذاری خطرپذیری هم داشته باشیم و به رشد آنها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: ارزش های غیر مالی از مهم ترین ویژگی هایی است که "یکتاونچرز" به کسب و کارهایی که در آن ها سرمایه گذاری می کند اعطا می کند و یکتانت می تواند با شبکه ارتباطی بزرگی که با کسب و کارهای دیگر دارد می تواند ارتباط خوبی میان آن ها، دیگر کسب و کارها ی مرتبط و رسانه ها برقرار کند. این شبکه ارتباطی طیف گسترده ای از شرکت ها را شامل می شود و می تواند ارزش افزوده ای از این طریق ایجاد کند.

مدیر عامل "یکتاونچرز" افزود: تجارب یکتانت در کسب و کار، بینش های مارکتینگی مناسبی را به شرکت های موجود در پورتفولیوی یکتاونچرز منتقل می کند.

وی تصریح کرد: "یکتاونچرز"سعی دارد تا از دانش انباشته داخل مجموعه یکتانت استفاده کند و مدیران با تجربه این هلدینگ را بعنوان مشاور در کنار کسب و کارهای که "یکتاونچرز"  در آن ها سرمایه گذاری کرده است، قرار دهد و از شناختی که یکتانت از بازارهای مختلف به دست آورده در راستای رشد این کسب و کارها استفاده کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار