۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
ذوب آهن بومی سازی را به عنوان مسئولیت اجتماعی در اولویت قرار داده

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، بومی سازی را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در اولویت اصلی قرار داده است.

پیام مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی فولاد و محورهای بومی‌سازی در ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد:این شرکت به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، بومی سازی را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در اولویت اصلی قرار داده است و حضور فعال در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سیاست‌های بومی‌سازی این شرکت در پنج محور عبارتند از: تولید محصولات جدید، بومی‌سازی در بخش پروژه‌ها، بومی‌سازی قطعات، تدوین دانش فنی، کمک به شرکت‌های مهندسی و ساخت داخل است.

کوهی خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی که در شرکت قابلیت ساخت داشته باشند به کارشناسان داخلی واگذار می‌شوند و در صورتی که نیاز باشد از توان شرکت‌های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی و یا دانشگاه‌ها استفاده شود، موضوع به صورت فراخوان عمومی اعلام می‌شود. ذوب‌آهن بسیاری از این شرکت‌های داخلی را در زمینه‌های بومی سازی و ساخت تجهیزاتی که از خارج وارد می‌شدند یاری کرده است. در این خصوص می‌توان به پروژه ساخت کوره‌های پاتیلی بخش فولادسازی اشاره کرد که ساخت ترانس‌های آن در یک شرکت داخلی در حال پیگیری است و یا برخی قفسه‌های پیچیده نورد که در شرکت‌های داخلی پیگیری می شود.

وی افزود: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان عامل اصلی خودکفایی کشور در صنعت ریلی است و این شرکت با توانمندی خود توانسته  به خوبی نیاز کشور را به محصول استراتژیک ریل تامین کند. تولید انواع ریل از جمله ریل قطارهای پرسرعت، ریل مترو، ریل معدن و همچنین موفقیت اخیر این شرکت در تولید ریل زبانه سوزن، نشان از بومی سازی تکنولوژی تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی دارد. این مهم مانع خروج بیش از ۱۰۰ میلیون یورو ارز در سال از کشور شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار