۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
جایگاه بومی‌سازی در نقشه استراتژیک فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای توسعه بومی‌سازی و ساخت داخل، اقدام های لازم برای سازماندهی و اجرای فرآیندهای ساخت و بومی‌سازی انجام داده و این مهم را در نقشه استراتژیک (۱۴۰۰ الی ۱۴۰۴) ترسیم کرده است.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در پیامی به مناسبت برای پنجمین جشنواره ملی فولاد از جایگاه بومی‌سازی در نقشه استراتژیک فولاد کاوه جنوب کیش و همکاری حداکثری این شرکت با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: صنعت فولاد کشور در بالاترین درجه موفق به پیشبرد پویش بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی شده است؛ به گونه‌ای که کارنامه بومی‌سازی در زنجیره فولاد می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود. با استفاده از توان و همت داخلی، ارزبری در صنعت فولاد به حداقل رسیده است. گواه آن هم گزارش صرفه جویی‌ارزی در ۵ دوره اخیر جشنواره ملی فولاد است.

سید عباس حسینی تصریح کرد: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش  در راستای توسعه بومی‌سازی و ساخت داخل، اقدام های لازم برای سازماندهی و اجرای فرآیندهای ساخت و بومی‌سازی انجام داده و این مهم را در نقشه استراتژیک (۱۴۰۰ الی ۱۴۰۴) ترسیم کرده است. همچنین واحد مهندسی ساخت و بومی‌سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با هدف ایجاد زیرساخت و دانش فنی جهت تامین و ساخت داخلی قطعات و تجهیزات با حفظ کیفیت و پیش بینی و رفع نیازهای سازمان فعالیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در استان هرمزگان ظرفیت‌های صنعتی ساخت و تولید متناسب با نیاز شرکت های صنایع بالادستی بزرگ شکل نگرفته است، لذا شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سعی در استفاده از ظرفیت تمامی صنایع ساخت و تولید کشور در راستای توسعه بومی‌سازی با اولویت قراردادن صنایع واقع در استان هرمزگان کرده است.

حسینی ادامه داد: کاوه در این زمینه تاکنون موفق به همکاری با بیش از ۴۰۰ شرکت صنعتی خصوصی، ۲۰شرکت دانش بنیان و ۵ دانشگاه صنعتی شده است که از جمله نتایج آن می‌توان به بومی سازی پنل آبگرد لنس دمشی کوره قوس الکتریکی در همکاری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر اشاره کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار