۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
معیشت معلمان فراموش شد؟

سید عبدالله طباطبایی در همایش مدیران و راهبران آموزش و پرورش گفت: معلمان ثابت کردند که حتی در سخت‌ترین شرایط کرونا نیز آموزش و تربیت تعطیل‌پذیر نیست و در بستر فضای مجازی سعی کردند تا آموزش‌ها را بی‌وقفه دنبال کنند.

وی به دو موضوع اندیشه و انگیزه در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بالاتر از اندیشه، تفکر و فهم معلم، ما به انگیزه و نمایش توانمندی‌ها نیاز داریم تا معلم بتواند با روحیه بسیار بالا در سنگر مدرسه حاضر شده و نظام تعلیم و تربیت را به شایستگی به پیش ببرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: معلمان ما باید در این سنگر به تربیت انسان‌های اخلاق‌مدار، نیکو سیرت همراه با مبانی معرفتی و معنوی همت کرده و در علوم مختلف نمایش و تجلی از قدرت الهی را نشان دهند.

طباطبایی افزود: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» معلمان ما به راحتی می‌توانند در سنگر تولید علم و آگاهی و تربیت نسل آینده جهاد مقدسی را انجام داده و با انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان، آنها را به سمت مقصد نهایی سوق دهند.

رتبه بندی معلمان باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تربیت تمام دانشمندان و متخصصان به‌دست معلمان است، خاطرنشان کرد: ایراد بزرگ آموزش و پرورش خام‌فروشی است چرا که بهترین قاضی، افسر نظامی، پزشک و طبیب را تربیت کرده و تحویل جامعه می‌دهد که سهم عظیمی را در مسیر تربیت آنها بر عهده دارد.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: معلمان ما در مسیر زندگی، معاش خود و تنگناهایی که با آن روبه‌رو هستند، هیچ گناهی ندارند بلکه این گناه مسئولان و برنامه‌ریزان است که به هر شکل ممکن فکری به حل دغدغه‌های معلم و خانواده‌های آنها نکرده‌اند و روز به روز تنگنای معیشتی را در بین این قشر شاهد هستیم.

وی بیان کرد: باید معلم ما جز آموزش و تربیت دغدغه‌ای نداشته باشد و اصل رسالت آموزش و پرورش نیز همین موضوع است و باید در دولت سیزدهم به نحوی برنامه‌ریزی شود تا دغدغه معیشتی معلم کمتر شده و معلمان ما با خیال راحت بدون شغل دوم و سوم به فکر آموزش و تربیت نسل آینده باشند.

طباطبایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما معلم تک بعدی نیاز نداریم بلکه باید معلمان ما متناسب با دستاوردهای جدید علمی و حضور در کلاس‌های بازآموزی و ضمن خدمت، توان علمی و مهارتی خود را افزایش داده و نسبت به سال‌های گذشته در مسیر توانایی علمی و مهارتی گام‌های جدی بردارند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: اگر در قرآن کریم به قلم قسم خورده شده و بالاتر از قلم نوشته معلم و دانشمند دارای ارج و قربی است که در این شرایط باید منزلت آن بیش از گذشته به نمایش درآید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیزاده TR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    سلام چرا حقوق شهریور واریز نمیشه ؟؟؟؟ هرسال تا قبل از 26 شهریور واریز میشد واریز کنید خواهشاً. اول ساله و کلی خرید داریم حداقل این ماه عذابمون ندید :|

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها