۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
شمارش معکوس برای بهره برداری از خط تولید منحصر بفرد ورق گرم در آریا ذوب

با نزدیک شدن به زمان بهره برداری خط تولید ورق در مجتمع آریا ذوب ،مهدی جابریان یکی از مدیران کارآفرین برتر کشور از پایان عملیات نصب خطوط تولید ورق در این مجتمع خبر داد و گفت: خط توسعه ورق گرم در این مجموعه در اغلب بخش ها با پیشرفت صد درصدی همراه بوده است و عملیات تست سرد کارخانه تا هفته ی آینده آغاز میشود.

مدیر عامل این مجموعه متعلق به بخش خصوصی تصریح کرد: فرایند تولید ورق گرم در مجموعه آریا ذوب منحصر بفرد بوده و سایر کارخانه های تولید ورق گرم در کشور امکان تولید ورق کمتر از دو میلیمتر را با توجه به محدودیت های تکنولوژِی ندارند.

جابریان خاطر نشان کرد: با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و روش های مبتکرانه وتغییر در نوع و تعداد استند ها و باز طراحی کارخانه هم اکنون تست سرد بر اساس تولید ورق با قطر یک میلیمتر در یک فرایند تولید از اسلب ( تختال ) امکان پذیر است.

وی افزود: ورق های تولیدی با توجه به نیاز روز بازار قابل تغییر بوده که این تغییر به دلیل مسائل فنی و همچنین وزن محصول نهایی روش شده و صرفه اقتصادی تولید،  حمل و نقل و بهینه سازی برای صنایع تبدیلی پایین دستی بسیار حائز اهمیت است.

مهدی جابریان ادامه داد : ظرفیت این خط تولیدی در حال حاضر سالانه 600 هزار تن است که با راه اندازی کوره ی دوم قابلیت افزایش تا یک میلیون و صد هزار تن در سال را نیز دارد.

مدیر عامل مجتمع آریا ذوب خاطر نشان کرد: اهمیت ویژه این خط جدید از آن جهت است که هم اکنون تنها 3 کارخانه فعال در تولید ورق گرم در کشور به میزان حدود 8 میلیون و 500 هزارتن در سال است این در حالیست که بیش از 12 میلیون تن نیاز در کشور برای ورق گرم وجود دارد.

جابریان تصریح کرد: با توجه به تقاضا برای ورق گرم ، تولید این محصول در کشور بسیار مهم و حیاتی بود از سویی به دلیل صنعتی شدن روز افزون و تغییرات الگوی صنعتی و شهرنشینی و توسعه صنایع خودروسازی و همچنین لوازم خانگی با تقاضای روز افزونی مواجه هستیم.

وی ادامه داد : با وجود کسری حدود 3 الی 4 میلیون تنی کشور به محصول ورق گرم بر آن شدیم تا با سرمایه گذاری در تولید ورق گرم با قطر کم و عرض باریک نیاز کشور را در این زمینه برطرف نماییم.

وی افزود: با تولید این محصول نه تنها نیاز بازار داخلی بلکه با صادرات آن به ارزآوری برای کشور نیز گامی موثر خواهیم برداشت و با توجه به اخذ گواهینامه های لازم تا پایان سال توانایی صادرات محصولاتمان را نیز خواهیم داشت. در حال حاضر کشور های صنعتی دنیا از جمله اتحادیه اروپا ، آمریکای شمالی از بزرگترین واردکنندگان ورق هستند که نشان از استراتژیک بودن این محصول دارد.

مدیر عامل مجتمع آریا ذوب همچنین از اشتغال زایی بیش از 1000 نفر در این واحد صنعتی با راه اندازی خط تولید ورق گرم خبر داد و گفت: با راه اندازی خط وق گرم این واحد صنعتی شاهد اشتغالزایی بیش از 1300 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم هستیم و تا همین مرحله نیز 200 شغل مستقیم مازاد نیز ایجاد شده است .

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار