۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
 احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۲هزار دلار

تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کرده‌اند که احتمالا بازار سهام آمریکا در حدود ۲۶ درصد دیگر افت داشته باشد و قیمت بیت کوین نیز تا ۱۲ هزار دلار سقوط کند

فردای اقتصاد:‌ قیمت بیت کوین در طی دو هفته اخیر برای بار دوم وارد کانال ۱۸ هزار دلار شد. بعد از اعلام نرخ تورم آمریکا در هفته گذشته و افت ۱۲ درصدی، این بار بیت کوین ریزش فراتری داشته است. تمام این نوسانات درحالی رخ داد که تنها دو روز به انتشار نرخ بهره توسط فدرال رزرو باقی مانده است. این موضوع نشان دهنده ترس شدید و ناامیدی عمیقی است که فعالان بازارهای پرریسک به خصوص رمزارزها با آن مواجه هستند.

تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی کرده‌اند که با توجه به شرایط اقتصاد کلان و سیاست‌های فدرال رزرو، احتمال دارد که بازار سهام ایالت متحده در حدود ۲۶ درصد دیگر افت داشته باشد. بازار سهام و کریپتوکارنسی همبستگی بالایی با یکدیگر دارند و این موضوع خبر مطلوبی برای بازار سهام محسوب نمی‌شود چرا که با هر بار ریزش بازار سهام، رمزارزها ریزش شدیدتری را تجربه کرده‌اند. این موسسه مالی از احتمال افت قیمت بیت کوین تا ۱۲ هزار دلار صحبت کرده است.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد فعالان این بازار نیز در حال آماده شدن برای نوسانات ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روز آینده هستند. اغلب معامله گران در معاملات آپشن در موقعیت فروش قرار دارند که نشان دهنده احساسات حاکم و پیش بینی ریزش قیمت است. همچنین حجم زیادی از سفارشات در بازار آپشن در محدوده ۱۰ الی ۱۲ هزار دلار قرار دارد. این موضوع به پیش بینی گلدمن‌ساکس بسیار نزدیک است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

از لحاظ تکنیکالی نیز قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی برای چندمین هفته متوالی در زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی قرار دارد. در گذشته هرگز اتفاق نیافته بود که بیت کوین در زیر این حمایت برای مدت طولانی باقی بماند. اغلب اندیکاتورها نیز، از جمله RSI و MACD در مناطق اشباع فروش قرار دارند اما در گذشته بعد از قرار گیری در این مناطق چندین ماه طول کشیده است که بیت کوین مجددا در روند با ثبات و صعودی قرار گیرد.

در تایم فریم روزانه نیز مهمترین حمایت‌های پیش روی بیت کوین سطوح ۱۸، ۱۶ و ۱۴ هزار دلار بوده که منطبق با نسبت‌های فیبوناچی است.  

 احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۲هزار دلار
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

۱۸ و ۱۴ هزار دلار با داده‌های انچین نیز منطبق است. داده‌های شاخص balance price و delta price که تلفیقی از تحلیل تکنیکال و آنچین هستند، دو سطوح حمایتی مهم را نشان می‌دهند. در تمام سیکل‌های قبلی این دو شاخص حمایت‌های مهمی بودند که قیمت بیت کوین بعد از برخورد با آنها مورد حمایت قرار گرفته و سپس وارد روند با ثباتی گشته است. در حال حاضر این دو شاخص نشان دهنده حمایت‌های کلیدی در سطوح حدودا ۱۸ و ۱۴ هزار دلار است. این اعداد با داده‌های تکنیکال و پیش بینی بسیاری از تحلیلگران انطباق دارد.

 احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۲هزار دلار
تحلیل قیمت بیت کوین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار