۳ کشور برتر برای راه‌اندازی کسب‌وکار

در کجاها کارتان را بین‌المللی کنید؟
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
۳ کشور برتر برای راه‌اندازی کسب‌وکار

بسیاری از کسب‌وکارها پس از موفقیت‌هایی در داخل کشور به دنبال کشورهایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار بین‌المللی خود هستند. اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. در اینجا ۳ کشور برتر برای بین‌المللی شدن کسب‌وکارها را معرفی می‌کنیم.

فردای اقتصاد: وقتی کسب وکاری را راه‌اندازی می کنید، احتمالا نخستین پرسش در ذهنتان این است که موقعیت جغرافیایی‌اش کجا باشد. شاید ایده‌هایی در مورد صنعت و نوع کسب‌وکار داشته باشید اما نمی‌دانید برای گسترش و بین‌المللی شدن کارتان باید به کدام کشورها فکر کنید. برای افرادی که می‌خواهند تجربه کار در جایی جدید را داشته باشند و کار خود را به ورای مرزها گسترش دهند، بر اساس معیارهایی از جمله قابلیت پذیراشدن یک کسب‌وکار جدید، استرس پایین و جو دوستانه برای خارجی‌هایی که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید را آغاز کنند، سه کشور ایده‌آل شناسایی شده است که در اینجا معرفی می‌شوند:

  1. سنگاپور:

سنگاپور برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار از چند جهت بسیار مناسب است: این کشور نسبتا کوچک است و جمعیت آن کمتر از ۶ میلیون نفر است. بنابراین در شلوغی گم نمی‌شوید و از سوی دیگر کسب وکارهایی که می‌خواهند کار شما را انجام دهند دلسرد نمی‌شوید.

نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین است و این موضوع برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. در این کشور احساس امنیت می‌کنید و می‌دانید که امنیت فیزیکی شرکت‌تان حتی وقتی از خارج آن را اداره می‌کنید، حفظ می‌شود.

اقتصاد این کشور قدرتمند است و رشد سالانه خوبی دارد و به همین دلیل بسیاری شرکت‌ها به این کشور نقل مکان می‌کنند تا ضمن استفاده از فرصت‌های اقتصادی‌اش، از مزایای سیاست‌های مالیاتی و قوانین بانکی خوب آن نیز بهره‌مند شوند بدون آن که ترس از دست دادن پولشان را داشته باشند.

دولت این کشور هم  بخاطر برخورد عادلانه و صادقانه با سرمایه‌گذاران خارجی از شهرت خوبی برخوردار است. هزینه‌های پایین زندگی از دیگر مزایای این کشور است و محصولات تولید این کشور ضمن داشتن کیفیت بالا منطبق با سیاست‌های حفظ محیط‌زیست هستند.

  1. سوئد:

این کشور با اقتصاد قدرتمند و نرخ پایین جرم، جایی فوق‌العاده برای راه‌اندازی کسب‌وکار است. سوئد یکی از امن‌ترین جاهای جهان برای زندگی است. نشریه فوربس از سال ۲۰۱۳ تا کنون سوئد را به عنوان خلاق‌ترین کشور جهان در حوزه کسب‌وکار معرفی کرده است و نشریه اکونومیست آن را به عنوان بهترین کشور اروپایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار معرفی کرده است.

اگر می‌خواهید یک شرکت بین‌المللی در اروپا داشته باشید، سوئد گزینه درستی می‌تواند باشد. در سوئد دولت حامی شهروندان است ، از جمله سیستم بهداشت و درمان جهانی و آموزش رایگان دارد. این بدان معناست که لازم نیست شما نگران پرداخت مالیات بالا یا تامین امکانات بهداشت و درمان برای کارمندانتان باشید.

سیستم بانکی در این کشور از امنیت بالایی برخوردار است. سوئد به بحران بدهی‌ها مانند آنچه در آمریکا یا یونان رخ داد، مبتلا نشد. در سال ۲۰۱۸ رشد تولید ناخالص داخلی سوئد ۲ درصد بیشتر از پیش‌بینی شد و این باعث شد سوئد پس از ۲۰۰۸ بر پایه تحلیل ۱۰ ساله، یکی از معدود کشورهایی باشد که رشد اقتصادی را تجربه کرد.

بخش تولید سوئد بسیار قدرتمند است و مهد بسیاری شرکت‌های تکنولوژی همچون اسپاتیفای است، که این کشور را به جایی ایده آل برای استارت‌آپ‌ها تبدیل کرده است. این کشور همچنین تاریخچه‌ای غنی در زمینه ابداعات دارد. سوئد اولین کشور اروپایی بود که در سال ۱۶۶۱ اسکناس را مورد استفاده قرار داد.

۳. نیوزیلند:

نیوزیلند به این دلیل جای فوق‌العاده‌ای برای بین‌المللی کردن کسب‌وکارتان است که توانسته است اقتصادی قدرتمند را برای خود شکل دهد. اقتصاد این کشور بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان است پس می‌تواند فرصت خوبی برای رشد کسب‌وکارتان بشاد. در نیوزیلند هیچ قانون حداقل دستمزد وجود ندارد به این معنا که دستمزدها بین شما به عنوان کارفرما و کارکنانتان توافقی است. این انعطاف‌پذیری در پرداخت دستمزدها را در اختیار شما قرار می‌دهد. دراین کشور هیچ محدودیتی در کسب سود یا پرداخت مالیات وجود ندارد و صاحبان کسب‌وکارها از آزادی زیادی برخوردارند.

قوانین استخدامی در این کشور بسیار منعطف است و نرخ جرم در آن بسیار پایین است، یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در کل جهان. به همین دلیل این یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای زندگی یا راه اندازی کسب‌وکار است. استاندارد بالای زندگی و هزینه‌های پایین همچون سوئد، آموزش و بهداشت و درمان رایگان برای شهروندان شرایط را برای کارفرماها آسان می‌کند تا نگرانی‌ای در زمینه بیمه درمانی کارکنان یا هزینه مدرسه بچه‌ها نداشته باشند.

منبع:  Entrepreneur

نویسنده: کریستوفر ماسیمین

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار