۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
سرمایه کشتیرانی ۴۳ درصد افزایش یافت

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین هلدینگ حمل و نقل دریایی کشور در میان شرکت‌های برتر حوزه کانتینری قرار گرفته است.

فردای اقتصاد: صنعت حمل و نقل کانتینری در چند دهه گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده و از اهرم‌های رشد تجارت جهانی محسوب می‌شود. در این میان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ حمل‌ونقل دریایی کشور در میان شرکت‌های برتر حوزه کانتینری قرار گرفته، به طوریکه بر اساس آخرین اطلاعات موسسات بین‌المللی، کشتیرانی در سال ۲۰۲۳ رتبه ۱۶ را میان شرکت کانتینری دنیا کسب کرده و به‌عنوان شرکتی پیشرو در عرصه حمل و نقل ایران شناخته شده است. 

این شرکت در سال ۱۳۴۵ تنها با دو فروند کشتی کار خود را شروع کرد و در سال ۱۳۵۷ ناوگان خود را به ۴۲ فروند کشتی با ظرفیت ۵۲۵ هزار تن افزایش داد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۴۱ شناور در انواع مختلف، سالانه بالغ بر ۲۹ میلیون تن بار جابه‌جا می‌کند.

این هلدینگ بزرگ با بهره‌مندی از شبکه گسترده دفاتر نمایندگی در سراسر جهان و توانایی ارائه تمامی خدمات حمل و نقل دریایی طیف وسیعی از تقاضای مشتریان را پاسخ می‌دهد.

با وجود افزایش روند محدودیت‌های ناشی از تحریم، تلاش همواره حکشتی برای کسب سهم مناسب از بازار حمل و نقل دریایی باعث شده که این شرکت فعالیت خود را در عرصه جهانی توسعه داده و در همین راستا محموله‌های متفاوتی از بار وارداتی و صادراتی را از طریق کریدورهای بین‌المللی به تمامی بنادر کشورهای آسیایی، کشورهای واقع در جنوب دریای مدیترانه، اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا حمل کند و بتواند جایگاه ویژه‌ای را در بخش حمل و نقل کانتینری در مسیرهای بین‌المللی به خود اختصاص دهد.

حکشتی بر اساس سند راهبردی، طرح‌های توسعه‌ای را در اولویت قرار داده و در این راستا اقدام به مشارکت در افزیش سرمایه ۶ شرکت‌های فرعی خود، خرید ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی و ۱۵۰ کامیون کشنده به همراه تریلر کرده است.

این شرکت به منظور جبران کاهش سرمایه در گردش که به دنبال مخارج سرمایه‌ای ایجاد شد، برنامه افزایش سرمایه ۴۳ درصدی از محل سود انباشته و منابع داخلی را در دستور کار خود قرار داد و در روزهای اول اردیبهشت، با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه خود را به ۸.۲ هزار میلیارد تومان رسانده است.

افزایش سرمایه اخیر چهارمین افزایش سرمایه حکشتی طی ۱۰ سال گذشته است تا کشتیرانی جمهوری اسلامی را به عنوان مقتدرترین ناوگان ملی ایران به نحو شایسته حفظ کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ?زهرا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    چقدر موجز و خوب بود ممنون

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار