سه توصیه به مدیران تازه‌کار

چرخ را دوباره اختراع نکنید!
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
سه توصیه به مدیران تازه‌کار
دکتر پریا سانیل

همیشه کار کردن با یک مدیر تازه‌کار که نخستین تجربه مدیریتی خود را پشت سر می‌گذارد، برای اعضای یک تیم به ویژه کارکنان کهنه‌کار، چالش‌برانگیز است. اما اگر این دوران به درستی طی شود، می‌تواند برای تیم و مدیر، هر دو رشد و شکوفایی به همراه داشته باشد.

لازم نیست افرادی که نخستین تجربه مدیریتی خود را می‌گذرانند، چرخ را از اول اختراع کنند بلکه کافی است از تجربیات و توصیه‌های موجود در دنیای مدیریت بهره بگیرند.

نخست: به اهمیت مدیریت زمان واقف باشید. اگر می‌خواهید یک کار درست انجام دهید تا افراد در آن رشد کنند، کلید آن حضور یافتن شما در سر بزنگاه‌هایی است که آن‌ها به آن نیاز دارند. بازخوردهای مداوم خود را در رابطه با امور ارایه کنید، تیم را از راهنمایی‌های خود در موقعیت‌های مختلف محروم نگذارید و ... . به مروز باید انقدر این کار را سر وقت و با توالی درست انجام دهید که پس از مدتی متوجه شوید که به همه امور رسیدگی کرده‌اید نه اینکه با انبوهی از کارهای معوقه مواجه شوید. بهتر است برای رسیدن به این هدف فهرستی از کارها با زمان دقیق انجام آن‌ها تهیه کنید و اولویت آن‌ها را با شماره بنویسید.

دوم: یکی از جذاب‌ترین نکات مدیریت این است که لازم نیست مدیران در هر زمانی از قبل همه پاسخ‌ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین می‌توان ذهن را به روی راه‌های جدیدتر گشود و راه حل‌های جدید برای تیم را در زمان خلق کرد. این با تمرین و ممارست به یکی از برتری‌های شما می‌تواند تبدیل شود.

سوم: نکته مهم‌تر از همه اینکه از تجربه خود لذت ببرید. استرس را از خود دور کنید چون چه بخواهید و چه نخواهید شما اشتباه خواهید داشت. مهم این است که وقتی اشتباهی رخ داد بتوانید آزادانه عذرخواهی کنید و آن را اطلاع دهید. وقتی پاسخی به یک مساله را نمی‌دانید، آن را بپذیرید اما متعهد باشید که در کنار تیم‌تان پاسخی برای آن بیابید.

در اغلب مواقع وقتی شما تلاش می‌کنید نقش خود را به عنوان مدیر به درستی انجام دهید، در حال انجام کار مهمی هستید: شکل دادن به بخشی از زندگی شغلی دیگر افراد و از بسیاری از جنبه‌ها شکل دادن به کل زندگی آن‌ها. این بزرگترین پاداشی است که می‌توانید از تلاش‌هایتان بگیرید! پس هر چه بیشتر در آن بکوشید، پاداشتان بزرگتر خواهد بود.

منبع: Human Resources

نویسنده: دکتر پریا سانیل، سیاستمدار و فعال سیاسی هندوستان

مترجم: شادی آذری

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار