۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
پیش بینی جدید قیمت دلار در روزهای آینده

قیمت دلار در بازار تهران با رشد ۳۰۰ تومانی برای سومین بار به بالای ۳۳ هزار تومان بازگشت.

در پیش بینی قیمت دلار که روزهای گذشته داشتیم باتوجه به اتفاقات اخیر در کشور و شرایط پیش روی برجام به احتمال بازگشت دلار به کانال تاریخی اشاره کردیم.

این سومین بار است که دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان می‌شود.

اتفاقاتی که باعث ورود قیمت دلار به ۳۳ هزار تومان شد

اولین بار در خرداد امسال و پس از صدور قطعنامه شورای حکام و رسیدن دلار به ۳۳ هزار تومان، بانک مرکزی با افزایش عرضه موجب بازگشت سریع قیمت دلار به سطوح پایین شد.
دومین بار در هفته دوم مهر دور شدن از توافق برجام بار دیگر نرخ ارز را به سطح ۳۳ هزار تومان رساند که این بار دلار رکورد شکست و تا سقف جدید ۳۳۵۰۰ تومان پیش رفت. هر چند عرضه بازارساز و همچنین اخبار پیشرفت‌هایی در مذاکرات تهران و غرب (از جمله آزادی دو زندانی ایرانی-آمریکایی و مذاکرات برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه ایران در کره جنوبی و نیز توافق با آژانس انرژی اتمی موجب شد دلار پس از چند روز دوباره به زیر قیمت ۳۳ هزار تومان بازگردد.

حالا تنها ده روز بعد و برای سومین‌بار قیمت دلار دوباره به کانال تاریخی بازگشته است. از آنجایی که انتظار می‌رود کمای مذاکرات برجام طی یک ماه آینده ادامه داشته باشد و در همین مدت، غرب تحریم‌های جدید در حوزه آنچه مسائل حقوق بشری می‌نامند اعمال کند، احتمال تشدید هیجانات در بازار ارز وجود دارد.

در همین رابطه بخوانید: سرمایه‌گذاران الان دلار می‌خرند یا طلا؟

پیش بینی جدید قیمت دلار در روزهای آینده
نوسان قیمت دلار در زمان‌های مختلف

منتظر رکوردشکنی جدید دلار باشیم؟

هر چند مقابل این روند صعودی اقدامات بازارساز و خبرهای پیش بینی نشده وجود خواهد داشت که احتمالا تلاش کند با جلوگیری از رکوردشکنی دوباره نرخ ارز از افزایش هیجانات جلوگیری کند اما باید منتظر ماند و دید وزنده کدام طرف سنگین‌تر است و قیمت دلار به کدام سو حرکت می‌کند.

باید منتظر رکودشکنی دیگری برای قیمت دلار باشیم یا این بار نیز قیمت دلار کنترل شده و به زیر کانال ۳۳ هزار تومان بازخواهد گشت؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • K IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    خدایا یعنی میشه این ملت روی آسایش و امنیت رو ببینن،دیگه دلار و طلا و کوفت و زهرمار ب زندگی روز مره مردم کاری نداشته باشه،ایم ملت فقط زندگی می‌خوان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها