۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
روش جدید برای خرید خودروی لاماری

لاماری ایما، خودروی چینی جدید بازار ایران با ظاهر جذابش یکشنبه آینده به بورس می‌آید. اما خرید آن تا چه قیمتی منطقی است؟

۲۰۰ دستگاه خودرو لاماری ایما (EAMA) یکشنبه اول آبان روی تابلوی عرضه بورس کالا می‌رود. اما خرید این خودرو در بورس تا چه قیمتی منطقی است؟ همچنین این خودرو چه مزایا و معایبی دارد و در مقایسه با رقبا چه عملکردی داشته است؟

قیمت لاماری در بورس چند؟

این خودرو با با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. البته به دو دلیل این لزوما به معنای آن نیست که خریداران در بورس می‌توانند این خودرو را به این قیمت بخرند.

اول اینکه سازوکار معاملات بورس کالا بر مبنای عرضه و تقاضا است و به میزانی که تقاضا برای این خودرو بیش از تعداد عرضه باشد، انتظار می‌رود خریداران برای خرید آن در قیمت‌های بالاتر از قیمت پایه رقابت کنند.

دوم اینکه باید هزینه‌های جانبی خرید خودرو را نیز در نظر گرفت. بزرگترین بخش این هزینه مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی است که بر مبنای قیمت نهایی معامله مشخص می‌شود. سایر هزینه‌ها اما کوچکتر و ثابت هستند. این هزینه‌های دیگر جمعاً به مبلغ ۲۴۷ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۶۵ ریال برای بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض شهرداری است.

مدت زمان تحویل خودروی لاماری چند روز است؟

تحویل این خودرو ۱۰ دی اعلام شده است. به عبارتی تحویل آن ۴۰ روزه است.

همچنین از میان ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما که قرار است در بورس به فروش گذاشته شوند، ۱۰۰ دستگاه مشکی و ۱۰۰ دستگاه سفید هستند.

قیمت خودروی لاماری
قیمت خودروی لاماری

خرید لاماری در بورس تا چه قیمتی منطقی است؟

به دلایل فوق، در جدولی که در این گزارش آمده است مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها را محاسبه کرده‌ایم و هزینه کل خرید لاماری ایما در نرخ‌های متفاوت را به‌دست آورده‌ایم.

همانطور که مشاهده می‌شود ثبت سفارش برای این خودرو در بورس کالا حداکثر تا قیمت یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان منطقی است. البته در این صورت هزینه کل برابر با قیمت صفر این خودرو در بازار می‌شود. با این تفاوت که خودروی عرضه شده در بورس تحویل ۴۰ روزه دارد. با این حال سفارش گذاشتن در مبالغ کمتر از رقم فوق می‌تواند منطقی باشد.

باید در نظر داشت که با توجه به ۴۰ روزه بودن تحویل خودروها، هزینه خواب پول چندان چشمگیر نیست.

جزئیات بیشتر را در گزارش خرید خودرو لاماری در بورس تا چه قیمتی می‌ارزد؟ بخوانید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها