ایده نوآورانه مهم‌تر است یا استفاده درست از آن؟

اهمیت رفتار خلاقانه برای کارآفرینان
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
ایده نوآورانه مهم‌تر است یا استفاده درست از آن؟

تفاوت افرادی که ایده‌های خلاقانه داشتند اما به جایی نرسیدند و افرادی که از ان ایده‌ها شرکتی سودآور بنا نهادند، را باید در رفتارشان جست. کارآفرینان موفق معمولا ریسک استفاده از ایده های نوآورانه را به جان می‌خرند.

فردای اقتصاد: بسیاری از کارآفرینان الهام‌بخش احساس می‌کنند که خلاقیت مهمترین ویژگی موفقیت است. با این حال، بسیاری از ایده‌های عالی خلاقانه هرگز به کسب و کارهایی بادوام تبدیل نمی‌شوند. 

نگاهی به برخی از بزرگترین کارآفرینان تمام دوران بیندازید. 

آیا هنری فورد اتومبیل را اختراع کرد؟ نه. نیکلاس-جوزف کاگنوت برای اولین بار در سال ۱۷۶۹ خودرویی با موتور بخار تولید کرد. آیا استیو جابز و استیو وزنیاک میکروکامپیوتر را در سال ۱۹۷۹ با معرفی اپل اختراع کردند؟ خیر. یک تیم فرانسوی به سرپرستی فرانسوا گرنل در سال ۱۹۷۳ در یک شرکت کوچک به نام Réalisations & Etudes Electroniqes (R۲E)، چیزی را ایجاد کردند که آنها آن را «Micro-ordinateur» نامیدند. آیا ری کروک بند، همبرگر فست فود را اختراع کرد؟ خیر. این موضوع بیشتر به افتتاح مکان اصلی "White Castle" در سال ۱۹۲۱ در ویچیتا، کانزاس، به عنوان اولین مجموعه همبرگر فست فود مربوط است. هک، کروک حتی مک دونالدز را اختراع نکرد. او پس از اینکه در سال ۱۹۵۵ نماینده شرکت زنجیره‌ای شد، این رستوران را از بنیانگذاران دیک و مک مک دونالد خرید.

اهمیت رفتار خلاق چیست؟

توانایی ارائه یک ایده اصلی نیست که باعث پیروزی می‌شود. بلکه تواناییِ داشتن یک ایده "منحصر به فرد" است که منجر به پیروزی می‌شود - چه ایده‌ای که شما به ذهنتان خطور کرده باشد و چه ایده‌ای که شخص دیگری ارایه کرده است – و شما آن را تبدیل به یک شرکت سودآور می‌کنید. به همین دلیل خوب است که قبل از صحبت در مورد خلاقیت، درک درستی از ریسک محاسبه شده داشته باشیم. در واقع، یک مطالعه نشان داده است که کارآفرینان موسوم به کارآفرینان «فرصت» [که هدف اصلی آنها رشد با استفاده از فرصت‌های مخاطره‌آمیز است] بیشتر از کارآفرینان «ضرورت» [که تمرکزشان بر تولید درآمد خانواده است] مایل به ریسک هستند. و کسانی که با نوآوری انگیزه پیدا کرده‌اند، نسبت به سایر کارآفرینان ریسک پذیرتر هستند."

چرا خلاق بودن برای موفقیت مهم است؟

 رشد مولد، موفقیت در پی دارد. این هدفی است که هر  کسب و کاری برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. راه موفقیت با خلاقیت هموار می‌شود.  کالوی کوک، رئیس آزمایشگاه ایلومینیت در نورث همپتون، ماساچوست، می‌گوید: «هر کاری که هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار به تنهایی انجام می‌دهید، خلاقانه است. "یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلاتی که هنگام راه‌اندازی کسب و کار خود با آن مواجه می‌شوید، چیزی است که کارآفرینان موفق را از کارآفرینان ناموفق جدا می‌کند."

فلوریان بون، مدیرعامل و بنیانگذار GuRu، واقع در پاسادنا، کالیفرنیا، می‌گوید: «وقتی ریسک‌ها و پاداش‌ها به‌خوبی تعریف شدند، بقیه مسائل مربوط به حل مشکلات کوچک و بزرگ در مسیر موفقیت خواهد بود. "هر مشکل تجاری نیاز به یک راه حل‌منحصر به فرد و سفارشی دارد - و به ذهنیتی نیاز دارد که می‌توان آن را ذهنیت "خلاق" نامید.  خلاقیت فقط یک لامپ نیست که به ناگهان بدرخشد، فکری که از هیچ به وجود می‌آید. شکل‌های زیادی دارد. مطمئناً، ممکن است شبیه درخشش یک لامپ باشد، اما بیشتر اوقات، به سادگی یک تغییر در یک موضوع است. چرا بار اختراع دوباره تله موش را به خود تحمیل کنید در حالی که تنها کاری که باید انجام دهید ساختن یک تله موش بهتر است؟ این جوهرهو ماهیت اصلی خلاقیت است.

منبع: فوربس

نویسنده: کریس کاروسا

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار