۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
پلیس ایران از چه موتوری استفاده می‌کرد؟

محصولات هارلی-دیویدسون که به داشتن غرش‌های مهیب شهرت دارد تا اواخر دهه شصت شمسی در ایران به عنوان وسیله‌نقلیه سازمانی ادارات، سازمان‌ها و به‌ویژه پلیس استفاده می‌شد.

هارلی-دیویدسون در ایرا

هارلی-دیویدسون یکی از اصلی‌ترین موتورسیکلت‌هایی است که سال‌ها پیش در ایران به عنوان وسیله نقلیه سازمانی ادارات، سازمان‌ها و پلیس استفاده می‌شد و این برند در ایران نمایندگی رسمی داشت. به عبارتی اگر شما قصد خرید یک هارلی را داشتید، می‌توانستید به نمایندگی مجاز آن مراجعه کنید و حتی آپشن‌ها و قطعات افترمارکتی را که دوست داشتید هم برای هارلی خود سفارش دهید، اما عمده هارلی‌دیویدسون‌هایی که به ایران راه یافتند همان‌هایی هستند که به سفارش پلیس راهنمایی و رانندگی وارد کشور شدند. جالب است بدانید که این موتورسیکلت‌ها حتی تا اواخر دهه 60 شمسی در خدمت پلیس قرار داشت و در انبارها قطعات یدکی بسیاری از هارلی‌ها موجود بود. از آن جا که موتورسیکلت‌های هارلی موجود در ایران از انواع سفارش پلیس بودند و به همین دلیل نوشته Police Specile در صفحه کیلومتر آن‌ها وجود داشت، متریال ساخت بهتری نسبت به نمونه‌های معمولی داشت. در خور ذکر است که استفاده از موتور سیکلت‌های با موتور بالای 250 سی‌سی در کشور ممنوع بوده و فقط با مجوزهای خاص، قابل استفاده است.

از دسته‌بندی محصولات تا شعارها و مشتری‌های وفادار
هارلی-‌دیویدسون در سال‌های اخیر، موتورسیکلت‌های زیادی را تولید کرده است که هرکدام جزو دسته خاصی از موتور سیکلت‌ها بوده‌اند. موتورهای خیابانی، برقی، کروز، شهری، گردشگری، ترایک(سه چرخه) و. .. از انواع موتورها هستند که این شرکت برای موتورسواران تولید کرده است. شعار این برند محبوب «بی‌خیال، بیا بریم برانیم» است که مردمی بوده و جنبه رسمی ندارد. این شعار در سال 2016 در یک نظرسنجی انتخاب شد و از همان سال روی این شرکت ماندگار شده است. مدیر هارلی‌-دیویدسون بعد از انتخاب این شعار گفته: «این شعار فعلی ماست و کمی صریح‌تر و ساده‌تر از شعارهای گذشته است. شعار گفته شده، این احساس را ایجاد می‌کند که قادر به فرار از برخی از مشکلات روزمره زندگی حتی برای مدت کوتاهی باشید. قبل از اعلام شعار رسمی این برند، شعار «زندگی می‌کنیم که برانیم و می‌رانیم که زندگی کنیم» در بین موتورسواران این برند مطرح بود. در کنار این ها، هارلی-دیویدسون سبک زندگی خود را هم به مشتریانش عرضه می‌کند تا مشتری‌های وفادارتری را برای خودش بسازد. در بیش از 1300 فروشگاه هارلی در 60 کشور، مشتریان امکان خرید انواع و اقسام لباس‌ها و لوازم جانبی موتور را دارند و چه بسیارند مشتریانی که هزاران دلار را برای ویژه‌سازی موتورسیکلت‌شان هزینه می‌کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها