۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
روزهای آرام کریپتوکارنسی

در یک ماه گذشته بازار کریپتوکارنسی ۳ درصد از کل ارزش خود را از دست داد. همچنین بیت کوین بازدهی منفی یک درصدی و اتریوم منفی ۳ درصدی را ثبت‌ کرده‌اند.

فردای اقتصاد: در یک ماه گذشته بازار کریپتوکارنسی ۳ درصد از کل ارزش خود را از دست داد. همچنین بیت کوین بازدهی منفی یک درصدی و اتریوم منفی ۳ درصدی را ثبت‌ کرده‌اند. این اعداد به معنی شرایط نسبتا آرام این بازار بوده است.

در یک ماه گذشته قیمت بیت کوین بین دو سطح ۱۸ الی ۲۰ هزار دلار در نوسان بود. دو عامل مانع از عبور بیت کوین از این محدوده گشت. بیت کوین تا قبل از انتشار نرخ تورم ایالت متحده، توانست تا حوالی ۲۰۴۵۰ دلار رشد کند اما به دلیل تورم بالاتر از انتظارات در ۸.۲ درصد و وجود ترس شدید در بازار، از غلبه به این سطح ناکام ماند و تا حدود ۱۸ هزار دلار افت کرد. کاهش اندک نرخ تورم به معنی افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو و وقوع احتمال رکود در بازارها است.

بعد از ریزش تا حوالی ۱۸ هزار دلار این رمزارز به طور غیرمنتظره‌ و به سرعت مورد حمایت قرار گرفت. در تمام دوران رکودی اخیر بازار، نهنگ‌ها در محدوده ۱۸ هزار دلار وارد شده و مانع از ریزش بیشتر قیمت این رمزارز و همچنین باقی ماندن در قیمت‌های پایین‌تر شده‌اند. از طرف دیگر شاخص S&P500 نیز در جریان این خبر ابتدا با افت مواجه شد اما به سرعت این کاهش را جبران کرد. درصدی از بهبود قیمت بیت کوین به دلیل بهبود وضعیت این شاخص بوده است. از طرف دیگر در هر صورت تورم نسبت به ماه گذشته اندکی بهبود داشته است و این نشانه مطلوبی محسوب می‌شود.

از دیگر وقایع مهم ماه گذشته چندین هک با مبالغ سنگین است که از این میان می‌توان به هک ۷۰۰ میلیون دلاری شبکه اسمارت بایننس چین اشاره کرد. هرچند که این شبکه موفق شد بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از این مبلغ را بازگشت دهد اما در ابتدا سبب ریزش و سپس برگشت قیمت رمزارز بومی این شبکه شد.

با وجود چندین هک این چنینی، صدمات چندانی بر بازار وارد نشد و تنها افت اندکی در قیمت رمزارزهای مرتبط دیده شد. به طور کلی شرایط بازار کریپتوکارنسی به طور عمده وابسته به متغیرهای اقتصاد کلان است به گونه‌ای که اتفاقات منفی درون این بازار نیز نقش چندانی در نوسانات قیمتی ندارند.

وضعیت ده رمزارز برتر

در ماه گذشته هرچند بیت کوین و اتریوم تونستند تا حد مطلوبی جایگاه خود را حفظ کنند اما در بین ۱۰ رمزارز برتر برخی از آنها مانند ریپل در حدود ۲۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. این موضوع اغلب به دلیل روند نزولی کلی بازار و شرایط بنیادی این رمزارز، از جمله برگزاری دادگاه آن مربوط می‌شود.

روزهای آرام کریپتوکارنسی

برندگاه و بازندگان رمزارز در مهر ماه

لیست بزرگترین بازندگان و برندگان ۱۰۰ رمزارز برتر از لحاظ حجم بازار، در مقایسه با مهر ماه، تفاوت چندانی در میزان بازدهی‌ها ایجاد نشده است، هرچند که رمزارزها تغییر کرده‌اند. از طرف دیگر تنها کمتر از ۲۰ عدد از ارزهای دیجیتال اشاره شده توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند.

اینکه برخی از این رمزارزها با وجود شرایط رکودی بازار توانستند عملکرد رو به رشدی داشته باشند به عوامل بنیادی آنها وابسته است. اما به طور کلی این لیست نیز منعکس کننده شرایط با ثبات و رکودی ارزهای دیجیتال در طی ماه گذشته است.

روزهای آرام کریپتوکارنسی
عنوان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار