نویسنده "هری پاتر" چگونه مشهور شد؟

درس موفقیت جی کی رولینگ برای کارآفرینان
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
نویسنده "هری پاتر" چگونه مشهور شد؟

جی کی رولینگ در اوایل، آرزوی نویسنده شدن را داشت. اما، او باید سال‌ها به تلاش ادامه می‌داد تا رویای او برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای که اثرش چاپ شده است، محقق شود.

فردای اقتصاد: به محض اینکه رولینگ تصمیم گرفت برای نوشتن ایده‌هایش روی کاغذ و خلق اثر " هری پاتر" به شکل یک کتاب کار کند، با غم از دست دادن مادرش مواجه شد.

افسردگی ناشی از آن باعث شد رولینگ به دنبال شغل معلمی در کشور دیگری باشد. او خیلی زود ازدواج کرد و صاحب فرزندی شد که دستیابی به آرزوهایش را بیشتر به تأخیر انداخت.

اما هنوز همه چیز برای رولینگ از ریل خارج نشده بود، چون ازدواج او تنها یک سال پس از شروع به طور ناگهانی به پایان رسید، آن هم در شرایطی که بیکار شده بود و یک فرزند داشت و به سختی با مستمری بیکاری زندگی می‌گذراند.

با این حال، به‌رغم چالش‌ها، رولینگ در خلق کتابش اصرار داشت. او این کار را با استفاده از هر لحظه‌ای که می‌توانست انجام داد. او از زمانی که فرزندش در خواب بود، برای نوشتن استفاده می‌کرد. تا اینکه بالاخره روزی رسید که او دست نوشته‌اش را کامل کرد. البته، حتی پس از پایان نوشتن داستان "هری پاتر"، موانع همچنان باقی بودند. ۱۲ ناشر مختلف رمان او را رد کردند، و او تقریباً آماده بود دست از کار بکشد تا اینکه دست‌نوشته‌اش در نهایت پذیرفته شد. در همان لحظه بود که شانس به جی کی رولینگ رو کرد.

رولینگ اکنون یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان کل تاریخ است. در واقع، او پردرآمدترین رمان‌نویس جهان است و کتاب‌هایش به بیش از ۸۰ زبان مختلف ترجمه شده و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آن فروخته شده است. واضح است که پشتکار و صبر در دراز مدت نتیجه می‌دهد.

جی کی رولینگ جمله معروفی دارد.او می‌گوید: «اجازه نده خنده آن‌ها، بلندپروازی تو را خاموش کند.»  

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار