۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
تذکر به دولت برای قرارداد و حقوق معلمان

وکلای ملت در مجلس امروز به دولت تذکرات شفاهی و کتبی درباره وضعیت حقوق، استخدام و قرارداد معلمان ارائه دادند.

احمد امیرآبادی فراهانی (عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی) در نشست علنی امروز (یکشنبه هشتم آبان ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر نمایندگان مجلس عضو فراکسیون فرهنگیان و برخی نمایندگان دیگر از جمله «حسین میرزایی، سید محمد پاکمهر، علی اکبر علی‌زاده برمی، محسن فتحی» و جمعی دیگر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش پیرامون « لزوم تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان» امروز ارائه شد.

همچنین تذکر حسین میرزایی (نماینده اصفهان) به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس‌جمهوری درخصوص ضرورت تسریع در ارائه لایحه نظام یکپارچه پرداخت حقوق و دستمزد به مجلس قرائت شد.

تذکر سید سلمان ذاکر (نماینده ارومیه) نیز به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم پرداخت معوقات و مطالبات معوقه معلمان اعزامی به خارج از کشور مطرح شد.

تذکر محسن فتحی (نماینده سنندج) به رئیس‌جمهوری درخصوص ضرورت پرداخت مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی به معلمان طرح مهرآفرین، از جمله تذکرات کتبی بود. گفتنی است این تذکر را عباس مقتدایی، محمدحسن آصفری و جبار کوچکی نژاد نیز وارد دانستند.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان با یک سال تاخیر پرداخت می‌شود

همچنین علی حدادی (نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان) در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام کرد: وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که چرا پاداش پایان خدمت فرهنگیان با یک سال تاخیر پرداخت می‌شود و قانون رتبه‌بندی به صورت کامل اجرایی نمی‌شود.

بروجرد به پایگاه گرفتن کد استخدامی برای غیربومی‌ها تبدیل شده

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه بروجرد به پایگاه گرفتن کد استخدامی برای غیربومی‌ها تبدیل شده، گفت: چرا هنوز در مدارس ما نیروهای کادر آموزشی و کادر مدیریتی تکمیل نیست، چرا دختران ما در روستاها از حق تحصیل به دلیل مسافت، نبود سرویس و نبود مدارس همجوار محروم هستند.

 فاطمه مقصودی (نماینده مردم بروجرد) نیز امروز در تذکری شفاهی در صحن علنی، گفت: آموزش و پرورش هر کشوری مرکز تولید نیروی انسانی یعنی سرمایه اصلی هر کشوری است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش نیروهای خود را از دانشگاه فرهنگیان تامین کند، افزود: وزیر آموزش و پرورش توضیح دهد که چرا در شهرستان بروجرد چهارصد هزار نفری نیروهای جوان، تحصیل کرده، توانمند و آماده به خدمت به کار گرفته نمی‌شود و بروجرد به پایگاه گرفتن کد استخدامی برای غیر بروجردی‌ها تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: چرا هنوز در مدارس ما نیروهای کادر آموزشی و کادر مدیریتی تکمیل نیست، چرا دختران ما در روستاها از حق تحصیل به دلیل مسافت، نبود سرویس و نبود مدارس همجوار محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: کرسی صندلی‌های مجلس با هم برابر هستند و نماینده با نماینده تفاوتی ندارد، باید به این پرسش پاسخ داده شود که برای نیروهایی برای مسئولیت انتخاب می‌شود به چه امتیازاتی توجه می‌شود، چرا آموزش و پرورش هنوز سر و سامان ندارد و برخی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها