۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
رجیستری آیفون ۱۴ به کجا رسید؟

درحالی که حدود یک ماه از ورود آیفون ۱۴ به کشور می‌گذرد، همچنان امکان رجیستری این تلفن همراه وجود ندارد؛ اتفاقی که گمرک دلیل آن را عدم فعال‌سازی پرداخت حقوق و عوارض گمرکی در سیستم مربوطه عنوان کرده است.

ایسنا: خریداران آیفون ۱۴ همچنان با مشکل فعال‌سازی این گوشی مواجه هستند و روز گذشته سامانه همتا به صورت رسمی اعلام کرد که با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون ۱۴ بازار قاچاق هستند؛ بنابراین به همه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون ۱۴ از خریدوفروش آن خودداری کنند.

البته اینکه آیا همه آیفون‌های ۱۴ موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شوند یا خیر جای بحث دارد، چراکه طبق قانون به صورت سالانه هر مسافر امکان ثبت یک گوشی تلفن همراه را دارد و ممکن است بسیاری از این مدل از تلفن همراه از طریق مسافری وارد کشور شده باشند.

در این راستا و طبق اطلاعاتی که گمرک در اختیار ایسنا قرار داده است، ورود مسافری آیفون ۱۴ به کشور قاچاق نبوده اما از آنجاکه در سامانه مربوطه ثبت آیفون ۱۴ فعال نشده است، امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد به همین دلیل بر اساس مصوبات کمیته رجیستری تلفن همراه، امکان فعال‌سازی نیز وجود ندارد.

گمرک بر این نکته تاکید دارد که بر اساس مقررات صادرات و واردات، هر مسافر می‌تواند در سال یک تلفن همراه وارد کشور کند و این نحوه ورود قاچاق محسوب نمی‌شود اما فعال‌سازی تلفن همراهی که از این طریق وارد کشور شده است، در حوزه گمرک نیست و طبق قوانین مسافر باید در ابتدا حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کند که فعلا این گزینه در سامانه مربوطه فعال نشده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها