۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
واگذاری ۷۰۰ چاه نفت به این شرکت‌ها

محسن خجسته‌مهر گفت: مقرر شد که یک ظرفیت حدود ۷۰۰ حلقه چاه کم بازده به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد و اقدامات چندین ماه گذشته به ویژه از زمان دولت سیزدهم مقرر شد که یک ظرفیت حدود ۷۰۰ حلقه چاه کم بازده به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد به طوری که هر شرکت می‌تواند در بازده زمانی سه ساله پنج حلقه چاه کم بازده را به بازده حداکثری برساند.

خجسته‌مهر با بیان این‌که بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان پایان مراحل ارزیابی را سپری کرده است و به زودی قراردادهای متعدد با شرکت‌های دانش بنیان در این راستا منعقد خواهد شد، گفت: هر کدام از شرکت‌های دانش بنیان لازم است که با شرکت‌های خدمات‌دهنده فنی چاه‌ها همکار شوند و امکانات در اختیارات آنها قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ و همچنین از ظرفیت مالی و ضمانت‌نامه‌های صندوق پژوهش و صنعت نفت برای دریافت تسهیلات استفاده خواهیم کرد و به طور کلی هر نوع همکاری را برای به بلوغ رساندن این شرکت‌های دانش بنیان و استفاده حداکثری از ایده‌های آنها انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها