۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
این بانک‌ها به خاطر وام ندادن جریمه می‌شوند

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: تا هفته آینده تمام بانک‌های متخلف به عنوان ترک فعل به قوه قضاییه معرفی می‌شوند و طبق قانون اگر بانک‌ها سهم خود را در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن را نپردازند به اندازه آن شامل جریمه مالیاتی می شود.

ایلنا: رضایی کوچی درباره پیگری‌های مجلس از دولت برای ساماندهی اجرای نهضت ملی مسکن اظهار داشت:  مشکل مسکن ملی تامین مالی است و در حال حاضر بانک‌ها تنها 5 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دادند و از 360 هزار میلیارد تومان تومان تعیین شده از تسهیلات بانکی برای بخش مسکن تنها 18 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد. از سوی دیگر یک ریال از 30 هزار میلیارد تومان بودجه دولت برای مسکن، مالیات بر خانه از خالی و درآمد حاصل از فروش اراضی دولتی پرداخت نشد.

وی تاکید کرد: تا به امروز عملکرد عمده بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن صفر بوده است و به غیر از بانک مسکن که آن هم به 50 درصد تعهدات خود عمل کرده هیچ بانک دیگری به تعهدات خود در بخش مسکن عمل نکرده‌اند.

رییس کمیسیون عمران از معرفی بانک‌های متخلف در انجام تکلیف قانونی ارایه تسهیلات به بخش مسکن به قوه قضاییه تا هفته آینده خبر داد و گفت: تا هفته آینده تمام بانک‌های متخلف به عنوان ترک فعل به قوه قضاییه معرفی می‌شوند و طبق قانون اگر بانک‌ها سهم خود را در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن را نپردازند به اندازه آن شامل جریمه مالیاتی می شود و نه تنها باید به این به تعهد خود عمل کند بلکه به عنوان جریمه باید مالیات در نظر گرفته شده را هم بپردازد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها