۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
پیش بینی قیمت دلار باتوجه به حوادث سیاسی اخیر

قیمت دلار به نیمه کانال ۳۵ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. دو اظهارنظر نسبتا مثبت از مدیر کل آژانس اتمی و وزیر امور خارجه سیگنال‌های مثبت برای نرخ ارز بودند.

سومین کاهش قیمت دلار در یک هفته

قیمت دلار آزاد روز گذشته با ۲۱۰ تومان کاهش (معادل ۰.۶ درصد) به ۳۵ هزار و ۶۱۰ تومان رسید. قیمت دلار با کارت ملی اما امروز ۳۳ هزار و ۸۲۰ تومان بود که حدود ۱۸۰۰ تومان ارزان‌تر از دلار آزاد است و سود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی برای خریداران به همراه داشت.

چرا قیمت دلار نزولی شد؟ / پیش بینی قیمت دلار

در پیش بینی قیمت دلار باید بگوییم در حالی که نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نگرانی از صدور قطعنامه علیه ایران طی آن وجود دارد امروز آغاز شد، به نظر می‌رسد ابراز امیدواری «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به برگزاری نشست فنی با ایران، از عواملی است که موجب عقب‌نشینی خریداران شده باشد. چنانکه تصور می‌شود ممکن است سایه ریسک صدور قطعنامه طی مذاکرات جاری میان ایران و آژانس برداشته شود. نشست شورای حکام آژانس، امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) آغاز شد و تا ۲۷ آبان ادامه خواهد داشت.

در همین حال، وزیر امور خارجه نیز خبر داد که آخرین تبادل پیام تهران با واشنگتن در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است و افزود «آمریکا برای مذاکرات عجله دارد». در صورت حل پیشرفت در حل اختلافات ایران و آژانس و با توجه به مشخص شدن نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، احتمال ازسرگیری مذاکرات برجام وجود دارد.

این عوامل می‌تواند باعث ادامه ریزش دلار و بازگشت به کانال ۳۴ یا حتی پایین‌تر باشد.

اما در سوی مقابل، اعلام نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و از سوی دیگر حمله پهپادی به یک نفتکش اسرائیلی که برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی دست داشتن ایران در این حمله شدند، از جمله اخباری بود که شاید افت دلار را محدود کرده باشند. و این عوالم می تواند ثبات قیمت دلار در کانال ۳۵ هزار تومان را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها