۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
اولویت‌های جدید برای رتبه بندی معلمان

یوسف نوری در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ما بعد از انقلاب ریزش‌ها و رویش‌هایی داشتیم. ریزش‌ها فعالیت‌های مبتنی بر غریزه بوده و هدفشان الهی نبود اما رویش‌هایی را هم داشتیم که مبتنی بر فطرت و هدفشان الهی بوده است اما امروز استکبار از غریزه برای ریزش نیروها استفاده و مردم را تحریک می‌کند.

استکبار دنبال در اختیار گرفتن نظام آموزش و پرورش

وی سند ۲۰۳۰ را راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: در حالیکه همه کشورهای اسلامی اجرای سند ۲۰۳۰ را پذیرفته بودند اما با نگاه هوشمندانه و پرچم‌داری مقام معظم رهبری از این انحراف جلوگیری شد.

در همین رابطه بخوانید: آخرین خبر از صدور احکام رتبه بندی معلمان

حوزه علمیه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید

وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه لایه باور دانش‌آموزان باید تغییر کند، گفت: در این راستا حوزه علمیه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید چرا که آموزش و پرورش تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان دارد، اما از این ظرفیت هیچ استفاده‌ای نشده است.

اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش

وری با بیان اینکه اگر همه نهادهای فرهنگی و علمی با آموزش و پرورش همکاری کنند به نتایج خیلی خوبی می‌رسیم، اظهار کرد: همان گونه که ستاد نانو با آموزش و پرورش همکاری کرد و هم اینک در نانو رتبه چهارم جهان را به‌دست آورده‌ایم. باید از کارهای نمایشی به سمت کارهای مبنایی تغییر رویکرد داد.

وی در ادامه تامین نیروی انسانی متخصص، بازنگری محتوای کتاب‌های درسی، رتبه بندی معلمان و رتبه‌بندی مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها