۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هشدار هواشناسی برای استان تهران تا ۵ روز آینده

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان‌آب در ارتفاعات، دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، شهرداری، راهداری و وزارت نیرو جهت مقابله با بحران آماده باشند.

مجتبی جلال، مدیرکل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده با آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: یکشنبه در ساعت عصر و شب در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال گردوخاک موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی افزود: در ارتفاعات استان خطرات جاری شدن رواناب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و صاعقه، ایجاد مه و کاهش دید در گردنه‌ها و اختلال در جاده‌های کوهستانی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و کوهنوردی خودداری کنند

جلالی توصیه کرد: لازم است جهت کاهش خطرات از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و از کوچ عشایر، کوهنوردی، پروازهای سبک و بالگرد خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، شهرداری، راهداری و وزارت نیرو جهت مقابله با بحران آماده باشند.

هشدار فدراسیون کوهنوردی درباره صعود به علم‌ کوه

فدراسیون کوهنوردی هشدار داد که کوهنوردان به علم کوه صعود نکنند. فدراسیون کوهنوردی در این خصوص نوشت: «بنا به اعلام و درخواست قرارگاه کوهستانی رودبارک و ونداربن باتوجه به حادثه تلخ روز گذشته در مسیر گرده که منجر به ریزش بسیار زیاد قسمت‌هایی از این مسیر شد، بدینوسیله از تمام باشگاه‌ها و کوهنوردان گرامی تقاضا می‌شود تا اطلاع ثانوی از فعالیت برروی این مسیر واقع در غرب دیواره علم کوه جدا پرهیز نمایند.»

 انجمن پزشکی کوهستان نیز در خصوص آخرین شرایط از حادثه دیدگان گرده آلمان‌ها نوشت: تمامی اعضای تیم صعود کننده به گرده آلمان‌ها با کمک امدادگران فدراسیون کوهنوردی و با مدیریت و هماهنگی امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر به سلامت به ونداربن منتقل شدند. همچنین به علت شرایط آب و هوایی به وجود آمده در منطقه، امکان انتقال پیکر "مهدی شایگان" در روزهای جاری امکان‌پذیر نبوده و در اولین فرصت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که زنده یاد "مهدی شایگان" از کوهنوردان خوب استان تهران در حادثه دیروز گرده آلمان‌ها جان خود را از دست داد. 

منبع: خبرگزاری صداوسیما- ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها