۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
جزییات جدید از ضریب افزایش حقوق رتبه بندی معلمان

آموزش و پرورش اعلام کرد: صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به‌مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

رتبه‌بندی برای چه تعداد از معلمان اجرا شد؟

صادق ستاری‌فرد؛ سرپرست معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از مشمولان رتبه‌بندی معلمان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

ضریب افزایش حقوق معلمان چقدر است؟

وی افزود: ترمیم حقوق از اول مهر ماه اعمال شده است که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰درصدی حق اولاد و ۵۰درصدی عائله‌مندی است‌. در خصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به‌مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با این حال، طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتاً مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

خالص دریافتی معلمان چقدر تغییر کرد؟

وی بیان کرد: به‌زبان ساده، خالص دریافتی این ماه همکاران شامل اختلاف حقوق آبان‌ماه و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریزشده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. همکاران تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند، با این حال چنانچه همکاری، نسبت به صدور حکم یا مفاد مقرر در فیش حقوقی اعتراضی دارد، به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل کند.

ستاری‌فرد تصریح کرد: برخی مناطق و استان‌ها در صدور احکام بسیار خوب عمل کردند ولی متأسفانه تعدادی نیز از فرصت آبان ماه، آن‌چنان که انتظار داشتیم، استفاده نکردند بنابراین باید این ۲ هفته پیش‌ِرو دوچندان تلاش کنیم تا مزایای رتبه‌بندی را به‌طور کامل مستقر کنیم و به‌طور موازی ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه‌ افراد نیز دنبال شود، نکته قابل توجه اینکه همچنان که قبلاً تأکید و تصریح شد مسئولیت صدور احکام رتبه‌بندی مشمولان، تسریع و دقت در کار و حسن انجام امور مربوط با مدیران مناطق و مدیران‌کل استان‌هاست، وزارت‌خانه نیز باید در این راستا نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری خود را به‌خوبی ایفا کند تا ان‌شاءالله هم رضایتمندی شغلی معلمان و هم کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی محقق شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها