۳ تاکتیک برای جذب اولین مشتریان

چه کنید تا مخاطب شرکت‌نوپای شما به مشتری تبدیل شود؟
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
۳ تاکتیک برای جذب اولین مشتریان

با فرض اینکه شما در حال حاضر مکانیزمی برای ایجاد آگاهی و علاقه در افراد نسبت به محصول شرکت خود دارید (یا به عبارت دیگر یک قیف بازاریابی) در اختیار دارید، بنابراین مسلماً نرخ تبدیل شرکت شما مهمترین شاخص عملکرد کلیدی برای مراحل اولیه فعالیت کسب‌وکار شما است.

فردای اقتصاد: در دنیای بازاریابی، «تبدیل» به پدیده‌ای اطلاق می‌شود که کاربر یا مخاطب شرکت‌تان به یک درخواست شما برای اقدام پاسخ مثبت می‌دهد و به مشتری شما تبدیل می‌شود. نرخ تبدیل بالاتر، پول بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما مهمتر از آن در درازمدت - نرخ تبدیل بالا نشان می‌دهد که شما در متقاعد کردن افراد موفق هستید که راه حل شما مشکلی را که مد نظر شماست حل می‌کند و به زندگی آنها ارزش می‌بخشد. در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار، تناسب محصول با بازار تنها چیزی است که باید به آن فکر کنید - این پیش‌بینی کننده اصلی موفقیت بلندمدت کسب‌وکار شما است. با این حال، اگر در مراحل اولیه شکست بخورید، ممکن است سخت باشد که ارزش پیشنهاد خود به مخاطب را با درجه بالایی از اطمینان آزمایش کنید. این کار آسانی نیست. به عنوان یک استارت آپ در مراحل اولیه، از اعتمادی که برندهای مشهور (و نظرات مشتریان‌شان) به همراه دارند یا دسترسی به منابعی که دارند برخوردار نیستید.

بنابراین، سه ​​نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند اولین مخاطبان خود را متقاعد کنید که محصول شما را امتحان کنند.

۱. اطمینان از تجربه خرید روان

نداشتن منابع یک شرکت بزرگ به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از پس خرید تجربه‌ای حرفه ای و کارآمد به مشتریان خود برآیید. انتظارات مصرف کنندگان امروزه بالاست. همانطور که گفته شد، شما از یک نام تجاری معروف بهره ندارید، بنابراین باید از پایه اعتماد ایجاد کنید. و یک تجربه خرید حرفه‌ای یکی از نخستین تاثیراتی است که از شما به نمایش گذارده می‌شود. خوشبختانه، امروزه دستیابی به یک وب سایت زیبا و فرآیند پرداخت روان کار دشواری نیست. بسیاری از سازنده‌های صفحه ارزان با قالب‌های خوب طراحی شده و راه‌حل‌های پرداخت خوب وجود دارند. مطمئن شوید که از آنها استفاده می‌کنید - حتی اگر یک فرد فنی نیستید، صرف تلاش اضافی در اینجا در آن مرحله ارزشش را دارد. گفته می‌شود، شما نیازی به انجام کار خارق‌العاده ندارید. وقتی نوبت به فرآیند خرید می‌رسد، نوآوری دشمن شماست. شما به چیزی ساده و آشنا نیاز دارید که حرفه‌ای به نظر برسد.

 ۲. استفاده از انحصار

با توجه به اینکه درجه خاصی از اعتماد را با صفحه زیبای شرکت خود به دست آورده‌اید، یکی از بزرگترین سلاح‌های نرخ تبدیل شما این است که به نخستین خریداران خود، انحصاری ارائه کنید. پذیرندگان اولیه شما دوست دارند که به عنوان افرادی جلوتر از سایرین شناخته شوند. آنها با اعتماد به شما به جای یک تولیدکننده معتبر، ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند، و منطقی است که شما برای این ریسک مزایای بیشتری به آنها ارائه کنید. ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای اولین X تعداد کاربران خود تخفیف زیادی ارائه کنید. با این حال، بسیاری از رویکردهای دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مسیری را انتخاب کنید که فقط آن‌ها دعوت‌شده باشد، چیزی شبیه به کلاب‌هاوس. از طرف دیگر، می‌توانید به اولین X تعداد مشتریان خود پشتیبانی مستقیم ارائه کنید - این به شما کمک می کند تا بازخورد ارزشمندی را در مورد محصول خود جمع آوری کنید که شما را در مسیر تناسب محصول با بازار قرار دهد.

۳. از فوریت استفاده کنید

در نهایت، شما نمی‌خواهید مشتریان بالقوه شما تصمیم خرید خود را به تعویق بیندازند - در مرحله اعتبارسنجی پروژه خود، شما در حال مبارزه با زمان هستید. اگر قبل از تمام شدن پول به تناسب محصول با بازار نرسید، باید کسب و کارتان را تعطیل کنید. ساده‌ترین راه برای ایجاد احساس فوریت این است که پیشنهاد انحصاری خود را به صورت یک پیشنهاد محدود ارائه کنید - از نظر زمانی یا از نظر کاربران محدود شده باشد. با انحصار و فوریت شما باید بتوانید نخستین مشتریان خود را به دست آورید. هنگامی که این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که از آنها به خوبی استفاده می‌کنید - بدانید که آیا آنها ارزش واقعی را از محصول شما می گیرند یا نه - این مشکل را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید. این کلیدی خواهد بود که درب منتهی به مراحل بعدی کسب و کار شما را باز می کند.

منبع: فوربس

نویسنده: عبدو ریانی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار