۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
سیاست‌های بانک مرکزی مسیر بورس را تغییر می‌دهد؟

شاخص‌های اصلی بازار سهام امروز را بدون تغییر محسوس به پایان رساندند و شاهد افت یا رشد جدی نماگرها نبودیم. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان بازار امروز رشد ۰.۰۲ درصدی را پشت سر گذاشت و از سوی دیگر شاخص هم‌وزن افت ۰.۰۲ درصدی را به ثبت رساند.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۲۹۵۳ میلیارد تومانی رسید و از این میان شاهد خروج پول ۲۰۲ میلیارد تومانی از گردونه معاملات امروز توسط کدهای حقیقی بودیم. از سوی دیگر از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط عدد معنادار ۵۲۷ میلیارد تومانی خروج پول حقیقی رخ داد.

در بخش اول برنامه امروز حمزه کریمی، کارشناس بازار سرمایه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار برکلیت بازار را تشریح کرد و به عقیده وی مهم‌ترین پارامتر موجود سیاست‌های بانک مرکزی است و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری بیشتری نسبت به رکود جهانی را برای بازار سرمایه ایران ایفا کند. در ادامه نیز به به عقیده وی گروه فلزات اساسی می‌تواند جزو صنایع پیشرو بازار در ادامه باشد.

در بخش دوم برنامه امروز هم عرفان رحمانی عضو تحریریه فردای اقتصاد به بررسی گزارشات کدال دو شرکت فولاد ارفع و پکرمان پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha