برنامه کامل شمارش معکوس امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۱

چالش‌های اوراق گام برای سیستم بانکی کشور

همراه با هادی حیدری مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
چالش‌های اوراق گام برای سیستم بانکی کشور

بورس تهران در روز دوشنبه متعادل و منفی دنبال شد و شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم. شاخص کل با افت ۴، ۲۳۶ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز نیز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۱۲ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد دوباره در سه هزار میلیاردی قرار گرفت و عدد ۳، ۴۴۹ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاریها و در بین نمادها خاور، خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در روز گذشته حدود ۲۲۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در بازارهای جهانی نفت برنت ۸۳ دلار، مس ۸۳۶۲ دلار، روی ۳۱۱۳ دلار و طلا ۱۷۸۴ دلار در حال معامله است.

در بخش اول برنامه امروز هادی حیدری، مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین در مورد فرصت‌ها و تهدیدهای اوراق گام برای سیستم بانکی و اقتصاد کشور اظهارنظر کردند.

در بخش دوم نیز معصومه طاهرخانی در رابطه با تحولات صنعت خودرو و تاثیر قیمت‌گذاری دستوری و تحریم در این صنعت توضیحاتی را ارائه دادند و ایمان خاکپزان هم به بررسی بازار سهام پرداخت.

هم اکنون بازار سهام متعادل در حال پیگیری است. شاخص کل در محدود صفر تابلو قرار دارد. صنعت خودرو، شیمیایی، فلزات اساسی و غذا بیشترین ارزش معاملات سهام را در اختیار دارند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha