برنامه کامل زنگ پایان امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱

شائبه استفاده ابزاری دولت از بورس

همراه با فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه و ابوالفضل صمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آذر
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
شائبه استفاده ابزاری دولت از بورس

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته متعادل و منفی دنبال شد و دوباره شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم. شاخص کل با افت ۶، ۵۷۹ واحدی (معادل ۰.۴۷ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز نیز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۲۱ درصدی همراه شد.

شاهد بازگشت ارزش معاملات خرد به کانال چهار هزار میلیاردی بودیم و عدد ۴، ۳۸۸ میلیارد تومانی در نهایت ثبت شد. در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاریها و فرآورده‌های نفتی و در بین نمادها خساپا، خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. امروز حدود ۱۲۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با فردین آقابزرگی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و ابوالفضل صمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آذر به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه پرداختیم. در این برنامه در رابطه با دلیل عقب ماندن بازار سهام از بازارهای موازی، نقش قیمت‌گذاری دستوری وسیاست‌های دولت در حال بد بورس و در پایان نیز راهکارهایی برای خروج بورس از روند فرسایشی فعلی نکاتی توسط کارشناسان ارائه شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ن ن IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    مثل روز روشن که دولت تمایلی برای رونق بورس نداره چرا اقایون از بازارهای دیگه سود میبرن