مشهورترین کارآفرین هندی از نگاه نشریه فورچون کیست؟

پیام میلیاردر هندی برای رسیدن به موفقیت
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
مشهورترین کارآفرین هندی از نگاه نشریه فورچون کیست؟

آشنایی با داستان کارآفرینان همیشه جذاب بوده است. بسیاری از افراد موفق حوزه تکنولوژی جهان، اصالتی هندی دارند. اما مشهورترین کارآفرین هندی کیست و چه مسیری را برای کسب این عنوان طی کرده است؟

فردای اقتصاد: ناگاوارا رامارائو که در ۲۰ آگوست ۱۹۴۶ متولد شد، معمولاً به نام نارایانا مورتی شناخته می‌شود و یک صنعتگر هندی فناوری اطلاعات و یکی از بنیانگذاران شرکت اینفوسیس، یک شرکت چند ملیتی است که خدمات مشاوره تجاری، مهندسی، فناوری و برون‌سپاری ارائه می‌کند. دانش متمایز متنوع او باعث شده است که او یک کارآفرین مشهور باشد که در راه خود موفقیت زیادی به همراه داشته باشد. او یکی از تاجران مشهور هندی است.

او شرکت اینفوسیس را در سال ۱۹۸۱ راه‌اندازی کرد و از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ به عنوان مدیر عامل آن و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ به عنوان رئیس آن فعالیت کرد. مجله فورچون، مورتی را به عنوان یکی از بزرگترین و برترین کارآفرینان هندی در تمام دوران‌ها معرفی کرده است. مجله تایم او را به عنوان پدر بخش فناوری اطلاعات هند به دلیل مشارکتش در برون‌سپاری در هند معرفی کرده است. آخرین آمار در مورد میزان ثروت او رقم ۴.۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد و طبق اعلام نشریه فوربس، او در سال ۲۰۲۲ نفر ۶۵۴ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان بوده است. مورتی می‌گوید:

«بسیار مهم است که از شکست‌های خود درس‌های سریع بیاموزید، بسیار مهم است که علائم شکست را خیلی زود تشخیص دهید، و بسیار بسیار مهم است که بیش از حد به یک ایده وابسته نشوید - باید بدانید چه زمانی یک ایده را رها کنید. "

برخی از دیگر جملات معروف او به این شرح‌اند:

« قدرت واقعی پول، قدرت بخشش آن است. »

« برای کارآفرین شدن لازم نیست فرزند یک مرد ثروتمند باشید. امروزه کودکان بسیار مایل به ریسک هستند زیرا پاداش‌های بالایی را دیده‌اند. »

« پیشرفت اغلب برابر با تفاوت بین ذهن و طرز فکر است. »

کتاب‌های توصیه شده توسط نارایانا مورتی :

  • برندگان هرگز حتی در زمان‌های سخت تقلب نمی‌کنند اثر جان ام هانتسمن
  • آنچه با پول نمی‌توان خرید: محدودیت‌های اخلاقی بازارها نوشته مایکل جی سندل
  • جمهوری اثر افلاطون

گردآوری و ترجمه: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار