۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
کاهش پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت

بانک بارکلیز با برآورد مازاد عرضه بزرگتر از حد انتظار پیش بینی خود از قیمت نفت را ۸ دلار کاهش داد. پیش از این گلدمن ساکس این اقدام را انجام داده بود.

بانک بارکلیز با برآورد مازاد عرضه بزرگتر از حد انتظار در کوتاه مدت، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را به میزان هشت دلار در هر بشکه کمتر کرد.

به گزارش ایسنا، این بانک انگلیسی اکنون انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری و آینده، به ۱۰۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۹ دلار برسد.

بازبینی پیش بینی قیمت از سوی بارکلیز، ناشی از تاب آوری عرضه نفت روسیه با وجود تحریمهای غربی و نگرانی از کندی رشد اقتصاد جهانی بوده است. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، عرضه جهانی نفت در جولای، تحت تاثیر عرضه بالاتر از حد انتظار روسیه، به سطح پیش از پاندمی کووید صعود کرد. صادرات نفت روسیه ماه میلادی گذشته ۱۱۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۷.۴ میلیون بشکه در روز رسید که تنها ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش از ابتدای سال میلادی جاری را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند تولید نفت روسیه بیش از حد انتظار در برابر تحریمهای بین‌المللی، تاب آورده است.

سران اتحادیه اروپا اواخر مه موافقت کردند واردات نفت دریابرد را تا پایان امسال و واردات فرآورده‌های نفتی روسیه را دو ماه بعد ممنوع کنند.

بارکلیز پیش بینی کرد تولید نفت روسیه پس از اجرایی شدن تحریمها علیه واردات و بیمه محموله‌های نفت،  ۱.۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سطح پیش از جنگ اوکراین کاهش پیدا کند. این بانک خاطرنشان کرد کاهش بیشتر قیمت نفت از این برآورد، ممکن است در صورت واکنش اوپک پلاس به کندی تقاضا در سال میلادی آینده، محدود شود.

تحلیلگران بارکلیز گفتند:‌ تصور ما این است که به دلیل احتمال معافیت روسیه از کاهش تولید نفت اوپک پلاس به دلیل تحریم‌ها و عدم واکنش تولیدکنندگان آمریکایی به قیمتهای بالا، فضا برای چنین مداخلاتی نسبت به سال ۲۰۲۰ محدودتر خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش شامل روسیه، افزایش تولید به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز را برای سپتامبر تصویب کرده‌اند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سه ماهه جاری را از ۱۴۰ دلار در هر بشکه به ۱۱۰ دلار کاهش داد اما همچنان بر این باور است که قیمتهای نفت بالا می‌مانند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار