۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
فرسودگی شغلی کارکنان، به چه شکل‌هایی بر سازمان شما اثر می‌گذارد؟

فردای اقتصاد: فرسودگی شغلی می‌تواند خود را به طرق مختلفی نشان دهد. اما چرا این موضوع مهم است که کارفرمایان مراقب علائم فرسودگی شغلی و اثرات بالقوه آن در سطح فردی و سازمانی باشند؟ دلیل‌اش این است که فرسودگی شغلی کارکنان، شرکت شما را در معرض ۴ خطر قرار می‌دهد:

کاهش مشارکت کارکنان

کارمندان فرسوده اغلب برای درگیر ماندن با کار خود در تقلا هستند و ممکن است نشانه‌هایی از بی‌علاقگی مانند عدم تعهد و بی‌انگیزگی را نشان دهند. این می‌تواند به سرعت منجر به کاهش بهره‌وری شود که می‌تواند بر سود شرکت شما تأثیر منفی بگذارد.

افزایش مرخصی‌های استعلاجی

فرسودگی شغلی همچنین می‌تواند به علائم فیزیکی مانند خستگی، بی‌خوابی، سردرد و مشکلات معده منجر شود. شما به عنوان یک کارفرما یا یک مدیر ممکن است متوجه افزایش استفاده از مرخصی استعلاجی یا غیبت به دلیل بیماری شوید.

افزایش گردش نیروی انسانی

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۲۱، ۷۰ درصد از کارکنانی که فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند، می‌گویند که بخاطر این مشکل، کار را ترک خواهند کرد. اگر متوجه شدید که نرخ حذف و جذب کارکنان شرکتتان نرخ نگران کننده‌ای است، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که کارمندان به دنبال راه فرار هستند.

کاهش بهره‌وری

همانطور که اثرات فرسودگی شغلی افزایش می‌یابد، بهره‌وری کارکنان کمتر می‌شود و زمان انجام دادن وظایف بیشتر می‌شود و یا وظایف محوله افراد، با کیفیتی پایین‌تر از حد معمول تکمیل می‌شوند. توجه به هرگونه تغییر ناگهانی در بهره‌وری مهم است. این‌ها می‌تواند نشانه فرسودگی شغلی باشد.

منبع: فوربس

نویسنده: اندرو رحمان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار