چشم‌انداز سودآوری فولاد مبارکه در یک قدمی مجمع

مهدی توانگر، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
چشم‌انداز سودآوری فولاد مبارکه در یک قدمی مجمع

در حاشیه آخرین روز از پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه همراه با مهدی توانگر، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه به بررسی وضعیت عملیاتی، پروژه‌ها و چشم انداز سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداختیم.

فردای اقتصاد: در حاشیه آخرین روز از پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه همراه با مهدی توانگر، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه به بررسی وضعیت عملیاتی، پروژه‌ها و چشم انداز سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداختیم. وی در ابتدا عنوان کرد فولاد مبارکه با وجود محدودیت‌های سال گذشته موفق شد که بالغ بر ۸ میلیون و ۲۰۰ هزارتن از محصولات خود را به فروش برساند و میزان تولیدات شرکت برای اولین بار از ۱۰ میلیون تن عبور کرد.

او در ادامه به برنامه‌ها و توسعه‌های آتی شرکت اشاره کرد و گفت: خط تولید نورد گرم ۲ در دست اقدام است که این امیدواری وجود دارد که در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین طرح نیروگاه ۹۱۴ مگابایتی نیز فاز اول آن در تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید که گام مهمی برای رفع محدودیت برق این شرکت است. در بخش آب نیز بحث انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به اصفهان به صورت جدی در حال پیگیری است.

توانگر همچنین به پیش بینی سودآوری فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ پرداخت و خاطرنشان کرد: مقایسه بازدهی بلندمدت نماد فولاد حاکی از آن است که بازدهی این سهام از نماگرهای اصلی بورس و بسیاری از بازارهای موازی بیشتر بوده است و در صورت هدایت سرمایه‌ها به بازار سرمایه هم شرکت‌ها از تامین مالی مناسب بهره‌مند خواهند شد و هم سرمایه‌گذاران در بلندمدت می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.

مهدی توانگر در انتها به پیش‌بینی وضعیت تقسیم سود فولاد مبارکه در مجمع پیش‌رو پرداخت و عنوان کرد: این شرکت همواره به عنوان یک سهم بنیادی در نظر گرفته شده است. در سال گذشته نیز سود تقسیمی فولاد مبارکه یکی از توزیع سودهای تاریخی بازار سرمایه بوده است. با وجود تقسیم سود قابل توجه سال ۱۴۰۱، دو افزایش سرمایه ۸۰ و ۵۰ درصدی را در شرکت شاهد بودیم و در مجمع امسال نیز خبرهای خوبی در انتظار سهامداران خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار