۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
دلیل اصلی وارد نشدن خودرو اعلام شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صادرات و واردات دو اهرم برای توازن تولید و مصرف هستند که این سیاست در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره به صورت جدی برای تنظیم بازار اتفاق خواهد افتاد و تنها نگرانی که وجود دارد تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو است.

ایسنا: عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه بازدید از فاز دوم نیروگاه سمنان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو گفت: در تولید ارز کمتری استفاده می‌کنیم چرا که بیشتر هزینه‌ها ریالی است ولی امیدواریم با توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات بتوانیم جبران این بحث را داشته باشیم و نیاز را برطرف کنیم.

وی در خصوص ارتقاء موتور خودروها با توجه به میزان مصرف بنزین آنها اظهار کرد: بزرگترین کاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن هستیم همین موضوع است. ضمن این‌که توسعه خودروهای برقی را مورد توجه قرار داده‌ایم چرا که این خودروها اساسا سوخت مصرف نمی‌کنند و می‌توان انرژی آنها را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و حرارتی با راندمان بالا تامین کرد و این موضوع یک راهبرد کلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته وی برای بهبود راندمان خودروهای بنزینی نیز برنامه اساسی داریم اتفاق‌هایی که در خودروهای جدید نیز اتفاق افتاده این مسئله را نشان می‌دهد و ما به سمت تولید با استانداردهای روز دنیا حرکت می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یک ماشین سایز اقتصادی می‌تواند چهار لیتر بنزین مصرف کند اما یک ماشین با سایز بزرگتر مصرف بالاتری دارد آنچه مهم است تامین نیاز و تقاضا با توجه به استانداردها است.

علی‌آبادی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تامین آب پایدار صنایع در استان سمنان گفت: اتفاقی که باید در استان‌هایی مانند سمنان بیفتد افزایش بهره‌وری آب است ما آماده مشارکت و بهره‌برداری مصرف آب در بخش کشاورزی هستیم تا بتوانیم آب را صرفه‌جویی کنیم و این آب را در اختیار صنایع قرار دهیم. با توجه به این‌که استان سمنان یک استان صنعتی است، باید تدریجا سهم بخش صنعت افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین زیرساخت‌های صنایع تصریح کرد: برای تامین زیرساخت با توجه به رشد صنعت باید به فکر تامین برق باشیم که در همین راستا تقریبا از دو سال گذشته تاکنون صنایع نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش شده‌اند.

علی آبادی با تاکید بر این‌که با کمک صنایع توسعه خوبی را در طول دو سال گذشته در بخش برق شاهد هستیم، اظهار کرد: در سایر حوزه‌ها نیز این اتفاق محقق شده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی تبدیل چهار واحد نیروگاه گازی سمنان به سیکل ترکیبی بیان کرد: واحدهایی که امروز کلنگ‌زنی شدند بدون مصرف سوخت می‌توانند نیاز صنایع کشور را تامین کنند که منابع مالی آن نیز توسط بخش صنعت تامین خواهد شد و اجرای آن نیز توسط گروه مپنا نیز خواهد بود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت صنایع می‌تواند اطمینان داشته باشند که در یک برنامه جامع تامین برق آنها صورت می‌گیرد. به زودی نیروگاه فولاد مبارکه با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات و بعد از آن نیروگاه آلومینیوم المهدی را آماده خواهیم کرد. با توجه به این‌که همه تجهیزات نیروگاه ایرانی است، باید گفت که اتفاق بزرگی در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به ناترازی صنعت برق تصریح کرد: ناترازی صنعت برق هزینه‌هایی را برای کشور در بر داشته البته این ناترازی تنها در پیک تابستان است که با توجه به رشد صنعتی و تقاضای بیشتر باید اقداماتی برای تامین نیاز صورت بگیرد.

علی‌آبادی با اشاره به برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات توسط بخش صنعت اظهار کرد: برای هر ۱۰۰۰ مگاوات ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری لازم است که در مجمع برای این ۱۰ هزار مگاوات پنج میلیارد یورو سرمایه لازم خواهد بود که توسط بخش صنعت تامین می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها