۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
بریکس زمینه‌ساز برگشت مطالبات ایران شد؟

شهریار حیدری: برگشت برخی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره‌جنوبی بی‌تاثیر از پیوستن ایران به مجمع بریکس و پیمان شانگهای نیست.

فردای‌اقتصاد: شهریار حیدری، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگشت برخی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره‌جنوبی بی‌تاثیر از پیوستن ایران به مجمع بریکس و پیمان شانگهای نیست از استقبال برخی از کشورها برای ترمیم رابطه با ایران خبرداد. به گفته وی پیوستن ایران به این پیمان‌ها در مقیاس جهانی برای کشور، قدرت سیاسی و اقتصادی تولید می‌کند. رئیس کمیته مرز مجلس با اشاره به اینکه در پی پیوستن به بریکس نفوذ ژئوپولیتیک ایران در دنیا افزایش خواهد یافت به تقویت عملکرد خطوط کشتیرانی و هوایی در پی افزایش تعاملات اقتصادی با سایر اعضای بریکس و شانگهای اشاره کرد. وی تاکید کرد: یقینا افزایش فروش نفت ایران متاثر از پیوستن به این پیمان‌ها بوده است و تقویت ارتباطات بین‌المللی ایران می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها منجر شود.  
حیدری با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تاکیدکرد: باید مراقب منافع کشورها بود که اگر آن منافع برآورده نشود بی‌تردید از پیوستن به پیمان‌ها سودی عاید کشور ما نخواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار