۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو به تاخیر افتاد؟

سخنگوی وزارت صمت گفت: نتایج قرعه کشی خودرو حتما امروز اعلام می شود.

امید قالیباف در مورد اینکه چرا تا این ساعت نتایج قرعه کشی سومین مرحله از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام نشده است، اظهار کرد: ساعت اعلام نتیجه مشخص نیست اما طبق چیزی که به ما گفته اند، حتماً امروز نتایج اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کردند که از این میزان ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر یعنی معادل ۵ و چهار دهم درصد متقاضی طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر معادل، یک و نه دهم نفر، متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بوده اند.

سن فرسودگی حدوداً ١۵ سال

محمود مشهدی شریف- رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو اظهار کرد: معیار سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور است. در حقیقت هر خودروهایی که با تایید این ستاد فرسوده شناخته شود، مشمول این طرح خواهد بود.  

وی افزود: ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت نیز بر اساس فایل پالایشی که راهور ناجا در اختیار آن‌ها قرار داده است،  خودروهای فرسوده را مشخص می‌کنند؛ به‌عبارتی در این فایل دقیقاً خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده‌اند، مشخص شده است. بنابراین افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، بر اساس کد ثبت‌نامی، برای صحت‌سنجی از ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت استعلام صورت خواهد گرفت، ستاد هم بر اساس فایل راهور ناجا، خودرو را تایید می‌کند که تاکنون اسقاط نشده و فرسوده هم هست.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، تاکید کرد: دارندگان خودروهای تا سال ١٣٨۵ می‌توانند اقدام به ثبت‌نام در این طرح کنند.  حداقل بایستی ١۵ سال از سن فرسودگی خودروها (تولیدی‌های ١٣٨۵ به قبل) گذشته باشد (١۴٠١ مورد محاسبه نخواهد بود)

منبع: مهر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها