۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
چالشی به نام فرسودگی ماشین‌آلات معدنی

مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر گفت: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ایران اقداماتی را در حوزه تامین مالی انجام داده است اما همچنان با محدودیت در این بخش مواجه هستیم.

فردای اقتصاد: احمد عباسی قرائی، مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ۱۴۰۲ با حضور در غرفه فردای اقتصاد ابزار داشت: در یک سال اخیر تعداد ۱۰۰ دستگاه دریل وارد کشور شد اما همچنان با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده ۱۰۰ واحد معدنی کشف خواهد شد و هر معدن نیازمند ۴ دستگاه دریل انفجاری است. با این اوصاف کشور با کمبود ۴۰۰ دستگاه دریل مواجه بوده و این امر می‌تواند باعث ایجاد تاخیر در فرآیند استخراج شود.

عباسی قرائی ادامه داد: دریل‌های انفجاری بومی‌سازی نشده‌اند و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

به گفته مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر، هر چند دستگاه‌های وارداتی تا عمق یک هزار متر اقدام به حفاری می‌کنند و در مرحله استخراج همچنان با بحران همراه هستیم اما اکنون کشور به سمت بومی‌سازی ماشین‌آلات در حرکت بوده، چرا که تجهیزات در این بخش کاملا فرسوده شده است.

وی تاکید کرد: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ایران اقداماتی را در حوزه تامین مالی انجام داده است اما همچنان با محدودیت در این بخش مواجه هستیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار