۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
آخرین جزییات رسیدگی به پرونده مهسا امینی در مجلس

وکیل خانواده مهسا: نظریه پزشکی قانونی را در صورت تأیید پزشک معتمدمان می‌پذیریم. به صورت طبیعی این حق را هم داریم که اعتراض کنیم.

فردای اقتصاد: جدیدترین اظهارات سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، بیانگر تغییر مسیر رسیدگی به پرونده مرحومه مهسا امینی است. پیشتر قراربود روند رسیدگی به پرونده مرگ مهسا از مجلس و کمیته حقیقت یاب انجام شود اما به گفته سخنگوی این کمیسیون، خانواده امینی دو دعوت کمیسیون امور داخلی و این کمیته حقیقت یاب را نپذیرفته اند و دو وکیل برای دادخواهی گرفته اند.
در حالی که مجلس منتظر است تا گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ مهسا امینی را بررسی کند، وکیل خانواده امینی هم به ایلنا اعلام کرده است  که خانواده  امینی بدون حضور پزشک معتمد خود، رسیدگی به پرونده  را  قبول ندارند.
از سوی دیگر بنا به اعلام ایسنا، علی حدادی سخنگوی کمیسیون مذکور اظهار کرده که خانواده "مهسا امینی" حاضر به شرکت در جلسات مجلس نشده‌اند و تا کنون دو بار از آن ها دعوت شده است تا  در جلسه کمیسیون حضور یابند اما خانواده امینی به جلسه کمیسیون نیامدند و به مجلس اعلام کردند که وکیل گرفته اند .
سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تاکید کرده که حضور خانواده مهسا در مجلس به روند رسیدگی به پرونده کمک می کرد اما خانواده امینی به مجلس نیامدند و کمیسیون در دو جلسه موارد مختلف این پرونده را بررسی کرد. مجلس اکنون منتظر اعلام نظر رسمی پزشکی قانونی است.
از سوی دیگر محمد صالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا امینی هم به ایلنا گفته است : نظریه پزشکی قانونی را در صورت تأیید پزشک معتمدمان می‌پذیریم. به صورت طبیعی این حق را داریم که هم اعتراض کنیم و هم از پزشکان معتمدی که از اساتید برجسته مغز و اعصاب هستند و هیچ وابستگی اداری و جناحی ندارند، نظر بخواهیم این مساله نه تنها موجب کسر شأن پزشکی قانونی نمی‌شود بلکه موجب ارتقاء و اعتلای عمومی در نهاد پزشکی قانونی خواهد شد.
با استناد به اظهارات صالح نیکبخت  زمان جلسه پزشکی قانونی به آنها اعلام نشده است زیرا مقرر شده بود تا در آن جلسه خانواده امینی پزشکان معتمد خود را معرفی کنند. همچنین در آن  جلسه‌ نظریه پزشکی قانونی درباره جسد مهسا امینی مطرح نشد.

توضیحات وکیل

به گزارش فردای اقتصاد، درحالی که خانواده مرحومه امینی بارها بر سلامتی جسمی مهسا تاکید می کردند اما وکیل خانواده امینی به ایلنا اعلام کرده است که مهسا به  بیماری تیروئید مبتلا بوده است اما این بیماری هیچ تاثیری در حادثه‌ای که برای او به وجود آمده نداشته است. به گفته نیکبخت، درگزارش نتایج آزمایش سالانه مهسا امینی که توسط پزشک متخصص او انجام می‌شد، صراحتا اعلام شده که نیازی به تغییر قرص بیماری تیروئید نیست و حتی نیازی به تغییر دوز مصرف آن قرص‌ها هم ندارد.
به گفته نیکبخت، مهسا امینی در سال ۱۳۸۶ وقتی که ۷ ساله بود به دلیل وجود یک توده در بالای چشمش تحت عمل جراحی در بیمارستان میلاد قرار گرفته است ولی این عمل هیچ گونه ارتباطی با مرگ او در بیمارستان کسری یا اینکه قبل از آن در جاهای دیگر حوادثی به وجود آمده نداشت.
وکیل خانواده امینی با استناد به اعلام رسمی  همه پزشکان پزشکی قانونی تاکید کرد که بیماری قبلی مهسا امینی ارتباطی با این موضوع (جراحی توده در بالای چشم در ۷ سالگی )ندارد و متاسفانه عده‌ای این مسئله را بهانه کرده‌اند تا بگویند عامل مرگ اصلی  مهسا این مریضی بوده است.
صالح نیکبخت گفت: خانواده مهسا امینی در همان جلسه پزشکی قانونی به ما اعلام کردند او غده‌ای بزرگ در بالای چشمش داشت که دکتر شیروانی طبق نظر پزشکی اعلام کرده است که عمل کردن یا نکردن این غده هیچ تاثیری در وضعیت سلامتی او نخواهد گذاشت و جانش در سلامت کامل خواهد بود. اما با وجود چنین غده‌ای که ممکن است در بینایی او تاثیر بگذارد ما برای احتیاط عمل خواهیم کرد. این نهایت موضوعی بوده که برخی این را بهانه کردند که سابقه این بیماری و بیماری‌های دیگر را داشته است.
صالح نیکبخت گفت: در جلسه شنبه گذشته پزشکی قانونی، با سوالی که یکی از پزشکان پزشکی قانونی درباره روز حادثه کرده بود مشخص شد مهسا امینی قرص تیروئید خود را مصرف کرده بود و حتی قرص‌هایی که در روزهای غیرعادی برای ایشان تجویز شده بود هم مصرف کرده و حتی پزشک متخصص او هم در ۱۹ یا ۲۰ مرداد هم آزمایش جدیدی گرفتند که مشخص شد هیچ مشکلی ندارد و کاملا صحیح و سالم بوده است.
صالح نیکبخت در پاسخ به سوالی درباره صحت و سقم وجود فیلمی از دوربین روی لباس مامور بازداشت‌کننده گفت: در مورد این مسئله، حین دستگیری مهسا امینی، دخترخاله او نیز همراه او بوده است. دخترخاله و برادر مهسا امینی گفتند حین آنکه مامور مهسا را دستگیر کرده به مامور گفتند، چون او از سقز آمده و در تهران غریبه بوده و مهمان است، از دستگیری او خودداری کند. اما مامور در جواب اصرار دختر خاله او می‌گوید: «برو کنار، چون روی لباس من دوربینی وجود دارد که عکس تو را هم می‌اندازد و اگر تصویر تو هم باشد من بازخواست می‌شوم که چرا تو را بازداشت نکردم» به همین دلیل دخترخاله مهسا موضوع دوربین روی لباس مامور بازداشت‌کننده را گفته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار