۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
۵ هزار خودرو و موتور در گمرک خاک می‌خوردند

به گفته عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، تاکنون ٢ هزار خودرو در مزایده‌ها عرضه شده است و در مجموع پنج هزار دستگاه خودروی سواری و موتورسیکلت در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به تعیین‌تکلیف ۲ هزار دستگاه خودروی متروکه از طریق برگزاری مزایده، گفت: امیدوار هستیم تا مهر سال‌جاری خودروهای متروکه موجود در انبارهای این سازمان تعیین‌تکلیف شوند.

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری در رابطه با عملکرد این سازمان گفت: این سازمان یکی از زیرمجموعه‌های قوه مجریه بوده، اما برای پیشبرد اهداف نیازمند کمک قوه قضاییه است.

وی در ادامه افزود: پیگیری‌های رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و پیگیری وزیر اقتصاد موجب جلوگیری از تضییع گسترده بیت‌المال شده و اگر این پیگیری‌ها نبود این دستاورد که سازمان به‌دست آورده حاصل نمی‌شد.

اجتهادی تصریح کرد: رئیس جمهور اقدامات گسترده سازمان اموال تملیکی در سایه تعامل بین قوه مجریه و قضاییه را تحسین کرده و رئیس دستگاه قضا نیز در هفته قوه قضائیه اعلام کرد انقلابی در سازمان اموال تملیکی رخ داده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: این انقلاب و رکورد جدید به وجود آمده در سایه تعامل بین دستگاه‌ها بوده است.

وی اعلام کرد: روز گذشته برای اولین بار مجمع عمومی سازمان در وقت مقرر با حضور وزیر اقتصاد، دادستان کل کشور و وزیر دادگستری برای تصویب صورت‌های مالی، تشکیل شد.

اجتهادی همچنین گفت: صورت‌های مالی منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ برای اولین بار بدون بند مشروط تصویب شد که این نشان‌دهنده پیگیری قوه مجریه و قوه قضاییه است.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیش از ۹۰ درصد حراج‌ها و مزایده‌های این سازمان به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است.

وی اعلام کرد که تا روز گذشته هفدهمین حراج خرده‌فروشی انجام شده و در هفته دولت این سامانه به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

به گفته اجتهادی استفاده از سامانه خرده‌فروشی برای عموم مردم کاملا رایگان است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین از رشد ۱۲۰۰ درصدی اعاده کالا در ۵ ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: ۹۷ درصد کالاهای موجود در انبارهای این سازمان از طریق مزایده‌های سراسری و حراج‌ها به فروش می‌رود.

وی درخصوص تعیین تکلیف خودروها و ماشین‌آلات رسوبی اعلام کرد: سازمان اموال تملیکی در رابطه با تعیین‌تکلیف این خودروها به صورت جدی با مشکل روبه‌رو بوده، اما دولت با پیشنهاد در جداول قانون سال ۱۰۴۲ زمینه تعیین تکلیف این خودروها را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: در یک یا ۲ ماه گذشته برخی از این خودروها را به‌فروش رسانده‌ایم، امیدوار هستیم تا مهر سال‌جاری این خودروها تعیین‌تکلیف شوند.

به گفته اجتهادی تاکنون ٢ هزار خودرو در مزایده‌ها عرضه شده است و در مجموع پنج هزار دستگاه خودروی سواری و موتورسیکلت در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود دارد.

داروهای مکشوفه توسط سازمان غذا و دارو تعیین‌تکلیف می‌شود

وی همچنین در رابطه با تعیین‌تکیلف داروها گفت: طبق قانون مبارزه با قاچاق، داروی مکشوفه به ظن قاچاق در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد و توسط سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه میزان داروهای متروکه در اختیار این سازمان بسیار کم است، اعلام کرد: اگر این داروها مجوزهای لازم را دریافت کنند، از طریق مزایده به‌فروش خواهند رسید.

اجتهادی همچنین در رابطه با تعیین‌تکلیف تلفن‌های همراه گفت: قاچاق و کشف تلفن‌همراه به‌علت ریجستری بسیار کم است؛ چرا که تلفن‌همراه به هر طریقی وارد شود باید ریجستر شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها